Lite renoveringsbiler


I hallen var det beshmålat (eller hur fan det stavas). Ytterdörren hade vi redan fixat.




Så, Vi målade taket och väggarna och listerna vita. Använde sämsta färgen vi kunde hitta tror jag, så vi var tvugna att måla varv på varv på varv!!! ALDRIG mer billg färg säger jag. Men men, tillslut blev det fint. Fixad även Toalettdörren med likadan plastfilm och köpte nytt dörrhandtag.




I köket var det ljusgråaväggar upptill, omålade lister, en fet planka i taket som tvunget skulle bort som resulterade i att vi var tvungen att fetspackla, slipa och måla i taket. spacklade och målade vitt runt fönstret och väggarna upptill blev vita.


Fetspackel i taket.. sen slipa, sen måla 3 varv! (jävla skitfärg)




Smålisterna runt siskbänken blev svarta. (inga skakhänder här inte!) Den här bilden togs när det bara var målat ett varv, nu är det målat två så det ser bättre ut än på bilden :) Men typ samma...

I sovrummet var det målat lila på kortväggarna och vitmålat på långväggarna. Det var stora hål där listerna hade suttit så det spacklade vi igen och ska köpa nya lister.


Nu har vi spacklat och slipat överallt, målat vitt runt fönstrerna, Tapetserat vitt på alla väggar utom en av långväggarna som vi tapetserade grå-svart mönstertapet (liiiite stolt att jag fixade det). Så nu är det bara literna kvar.


Kaffepauser och mat måste man oxå få i sig ibland. (så här såg det faktiskt ut där robin satt) haha.


min gammla kaffebryggare kom till användning (nu vet jag varför jag sparade den)


Några fler bilder har jag inte hunnit ta, men här har ni ju ett smakprov. Nu ska jag dricka upp kaffet och sen bege mig till lägenheten... Robins bror och mor ville komma och se hur vi har fått det än så länge. Sen blir det väl middag antar jag.

Slutligen Dagens Låt: Billy Talent - River Below


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jäklar så snyggt ni får det!! Tapeten i sovrummet var sjukt snygg! och hallen blev väldigt fräsh i vitt =)

2009-02-15 @ 17:54:48
Postat av: Werner

Fiint! :-)

2009-02-15 @ 19:43:43
Postat av: Anonym

Tackar och bockar, vi är jätte nöjda sälv oxå.. längtar bara nu efter att få klart de andra rummen. Toaletten kommer ju senare.

2009-02-15 @ 21:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0