Olika besvär

Jahapp, då kan man inte sova heller. Mina ögon svider och i min mun smakar det blod.. jag antar att det har att göra med att jag blöder lite näsblod.. igen. Jag som hade tänkt kliva upp tidigt idag och försöka ta mig en prommis och sånna saker. vi får se hur det blir med det.

Natten till fredagen låg jag på akuten vilket  var sjukt tråkigt. Läkarna hade hittat något litet hjärtfel på mig som de ville undersöka vidare de misstänkte att det kunde vara det som var orsaken till att jag är yr och svimmar hela tiden. Men det visade ingenting på EKG-maskinen under hela natten som jag låg där så vid 12 tiden på fredagen blev jag utskriven.

De tog hur mycket prover som hälst men alla värden visade bra (lever, galla, njurar, blod, hormoner, ögon.. ba bla bla...), Jag fick även göra 1000 olika tester för att kolla nervsystemet. Det enda de hittade var att jag hade äggviteämnen i urinen, vilket man inte ska ha, det tyder på att det är något som är galet. Nu är jag hursomhälst sjukskriven i 2 veckor och jag ska få hem någon EKG- apparat som jag ska ha på mig i en vecka i streck så de kan se om det visar något konstigt när jag lever som vanligt och inte bara ligger i en säng.

Det konstigase av allt var att det inte kollade upp knölen som jag har i magen. Men läkaren på örnäsets vårdcentral sa åt mig att komma tillbaka om de inte kollade upp den, för hon tyckte att det var viktigt att kolla upp eftersom jag har haft den i en månad.

Det är ingevidare kul att vara sjukskriven, jag känner mig redan rastlös och har brist på fantsi. Vad gör man om dagarna när man inte jobbar.. samma sak hela tiden. Allt blir som så enformigt.

Jag antar att det får bli en trött dag i dag för mig, för just nu känns det ju som för sent för att gå o lägga sig.. det är väl lika att hålla ut hela jävla dagen och gå o lägga sig astidigt i kväll eller nå?

Min ena kisse löper nu också, antingen så går hon runt o skriker eller så ligger hon deckad någonstans eller så beter hon sig så här:

Myser med allt till tusen.

Funderar lite på vad fan jag ska ta mig till när jag slutar skriva här.
Klockan är ju bara 05.10 så det finns inte särskillt mycket man kan hitta på. Risken att jag somnar runt 7 är väl ganska stor, speciellt eftersom Robin sover och mest troligt inte kommer kliva upp förens 11.00 då han ska iväg till jobbet.
Jajja, jag tillåter mig själv att somna, men jag MÅSTE ta mig upp senast 12 i så fall.. jag pallar inte av att sova bort dagarna och ha vänt dygn. Jag vill få tillbaka min gammla dygnsrytm då jag somnade mellan 22-01 och vaknade 07.00- 09.00 på morgonen och kunde sitta framför nyhetsmorgon och dricka kaffe och ta det lugnt. Det var tider det :)

Jajja, jag kan ju inte sitta här o skriva hela natten. Får väl slå på en film och hoppas på att jag antingen blir aspigg och kommer igång eller att jag somnar inom en halvtimma och vaknar 11.00 - pigg.

*

Kommentarer
Postat av: Malin

jadu det är en gemensam vän till dig o mig, men som nu inte alls är min vän nå mer... jo jag kommer gärna förbi o slår på den nån dag... slänger iväg en pling senare idag...

2009-02-02 @ 08:05:16
URL: http://charika.blogg.se/
Postat av: Johanna

Men gumman.. Vad jobbigt att du inte blir bra. Skickar en massa styrkekramar till dig!! Pussar också.

2009-02-02 @ 16:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0