Tack för den här djävla dagen!

I går var det en lite sorgligare dag. Robins söta morfar gick nämligen bort.
Så R.I.P kära morfar.
Vi var i alla fall på sjukhuset i lördags oh hälsade på honom. Så Robin fick i alla fall ett bra avslut trots att det ALDRIG är roligt när våra nära och kära lämnar oss. Sen åkte vi till sjukhuset igår och sa hej då.
Han såg fridfull ut.

Idag har det inte hänt mycket alls. Faktiskt en ganska tråkig dag. För att vara ärlig: En riktigt kass dag! Det viktiga som jag har fått uträttat är att jag har ringt till skattemyndigheten och kollat hur mycket jag tjänade förra året (eftersom jag inte hittade mina papper).

Den första gången jag ringde sa en röst "Det är just nu många som ringer. Du har för närvarande plats nummer 103 i kön vi beräknar väntetiden till 14 minuter..." när jag hade plats nummer 3 så råkade jag komma åt "lägga-på-knappen" TYPISKT!

Andra gången jag ringde sa en röst "..Du har för närvarande plats nummer 128 i kön vi beräknar väntetiden till 18 minuter..." När hon efter ca 18 minuter säger "du kopplas nu till en telefonist" Så lägger min telefon av (!!!!) VA FAN!?!?!?

Bittrare än någonsin så ringer jag nu alltså en tredje gång och vågar knapt hålla i telefon-jäveln "..Du har nu plats nummer 137 i kön...." När jag efter ca 20 minuter äntligen hör orden "du kopplas nu till telefonist" Reser jag mig försiktigt upp i soffan och tittar skepptiskt mot min telefon som bedragit mig 2 gånger (enligt mig) och hör en man som svarar.

(JAAAA!)
Jag blir så djävla glad att jag frågar min fråga om hur mycket jag tjänade året 2008 och får mitt svar MEN glömmer att fråga de två underliggande frågorna! (hur fan kan man bli så djävla dum?! Hellvete-hellvete-hellvete)
Så jag la helt enkelt ner skiten och ska ta hand om det i morgon.

Så i morgon ska jag ringa konoret i stället och be dom kolla upp resterande info, jag vet att de inte kommer bli glada, men va fan ska jag göra då? Jag vägrar ringa skatteverket igen.


Tack för den här djävla dagen.


*

Kommentarer
Postat av: Fankan

Det kanske skulle vara lite smidigare om du går till skattekontoret? ;)

2009-11-03 @ 21:43:04
Postat av: Livan

Jag vet! Hatar att vara efterklok.

2009-11-03 @ 22:55:46
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Tack Liv! Jo så kanske det är, men det är jobbigt med dåligt samvete.. gnager riktigt i själen. Men ur allt ont kommer det något gott!

2009-11-03 @ 23:29:06
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad tråkigt med Robins morfar, du får ge honom en stor kram från mig.



Lät i övrigt som att du haft en riktig shitday. Men idag blir säkert en bättre dag :)

Puss!

2009-11-04 @ 06:52:35
Postat av: Livan

Jo det känns redan som att denna dagen kommer att bli bättre.

2009-11-04 @ 11:10:03
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0