No more 18.15

Kommer precis hem från en genomgående läkarundersökning. Det var en liten söt doktor som kom åt alla mina onda punkter och förklarade för mig att det visade sig att var lite allt möjligt skit jag hade i min rygg. Inte undra på att det gör ont.

Jag kommer dock inte ihåg allt hon sa.. de nedre halskotorna, hela muskulaturen i höfterna, nå leder i lendryggen och ett ömt blygdben. Hon sa att det var en kombination av de problemen jag har haft tidigare och graviditeten.

Ja nu kan det väl förhoppningsvis bara bli bättre, när jag får fokusera på mig själv. Jag tänkte börja med gravidyoga sen har jag ju den behandlande massagen på fredag och sen så tänkte jag försöka boka om tiden hos kiropraktorn till denna veckan.

Men nu mina vänner, som ni nog har förstått, så blir det inget mer "kvart över sex" det är helt enkelt slut på allt "dra i byxan", "Koka vattnet ordentligt så det blir riktigt varmt och inte bara ljummet".. NO MORE hänga på smedjan mot väggen eller luft fika på coop forum!!

Jag är helt enkelt sjukskriven fram till den 6 november då jag förhoppningsvis börjar gå på havandeskapspening. Om nu inte försäkringskassan börjar tjorva med något.

Trots att det kanske inte är det här man i vanliga fall önskar sig själv, så känns det som en lättnad.


*

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas dom är snäll mot dej nu försäkringskassan! :) Och viiiila, har du sepeont, håll inte på och pressa dej själv (tro mej jag vet, var ju ocskå sjukskriven långt innan havandeskapspenningen och helvete vad rastlös man blev), jag kan komma förbi och serva dej om du vill. :P

2009-10-20 @ 14:03:45
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: fanny

Jag är avundsjuk på att du slipper allt det där.. jag vill också slippa. Det måste vara en enorm lättnad!!



Det är kundalini gravid yoga på fredag 15.15-16.30 på Yoga Centrum ;) ring o boka hos Marlene 076 8110579.

2009-10-20 @ 15:51:49
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Wi! Vad bra för dig. Jag förstår att du känner dig rädd att bli rastlös men försök göra upp en plan för hur du vill att din närmaste tid ska bli och vad du vill fylla dagarna med så tror jag att dte kommer att gå jättebra! :) Nästa helg (allså 30:e okt till 1:a nov typ) kommer jag till luleå, då kan vi hitta på mys va? kram!

2009-10-20 @ 16:51:41
Postat av: Livan

Johanna: Jo det var det jag hade tänkt.. typ fokusera på att må bra. Yoga, massage, promenader, god mat, mycket sömn osv jag tror det kan bli super bra. Med rätt inställning kommer man långt.



Klart att vi ska mysa då. Jag har ju redan bokat in det i min kalender :D

2009-10-20 @ 17:27:25
Postat av: fanny

jag tror det? det står på mitt schema iaf att det är gravidyoga då, så ring och hör vad som gäller ;)

2009-10-20 @ 20:54:38
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker det låter som en riktigt bra plan! Längtar tills jag får ta hand om mig så också, men det är länge dit hehe.



Men gud så fint! :) kom på det nu att du ju skrev in det i din kalender hihi. sweet!

2009-10-21 @ 14:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0