Uppdatering.

Psykoprofylax kursen i onsdags var jätte kul. Det var första gången så nu är det 3  ggr kvar innan förlossningen sen är det ett möte till efter förlossningen när alla kommer med sina barn och vi pratar om hur det har gått.
Det låter lite för fantastiskt att man ska kunna föda utan smärta, och när man hör människor säga att det faktiskt varit så för dem så blir man näst intill mållös.

Det kursen går ut på är att man ska lära sig andas och slappna av på rätt sätt. Lyckas man med det så gör livmodern och kroppen allt jobb i fred och man kan slippa smärta och att spricka osv.
Jaja, hjälper det lite grann så är jag nöjd.

Ikväll så var vi på bio. Flickan som lekte med elden. Den var helt ok, men jag tror att man ska se den hemma i soffan istället för på bio.. Den kändes inte alls lika välgjord som män som hatar kvinnor.

Idag har det varit en hel dag med Emil. Det var roligt att hänga med han igen, det var ju ett tag sen sist. För tyvärr så har jag haft dålig kontakt med kompisar på senaste tiden pga allt jobb. Men jag tänkte försöka ända på det. Jag saknar ju alla så mycket!


Nu är det dags för sängen.


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad kul att du gillade kursen :)hoppas att vi kommer känna likadant! puss

2009-10-17 @ 09:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0