Både gott och ont + lite till.

Just nu känns en förlossning väldigt långt borta. Beräknat förlossnings datum är i morgon, men det märks då inte. Jag hoppas att det är lugnet före stormen just nu, mår otroligt bra, känner mig pigg och allert. Vist har jag sammandragningar och det sticker och jag är osmidig osv.. men det är inte så där jobbigt som det kan vara ibland.. känns mest..... normalt.

Jag hoppas att det sätts igång efter min tid hos kiropraktorn i dag 17.40 Hon sa att det kan hjälpa.. vi får se.

Tvättade i alla fall Grodans kläder i går så nu är BB-väskan halv packad. Och spjälsängenb är bäddad!
Duktigt va=)

Fick ett tips om att köpa en olja från weleda (förberedelseolja) som man ska masera mellangården med för att motverka sprickningar, men jag fick vist det tipset för sent, man ska tydligen hålla på med det i några veckor, helst från vecka 34 för att det ska ge ett bra resultat. Men jag köpte skiten ändå.. det kan ju inte bli värre liksom.


Jag har varit igång hela förmiddagen. Var hos barnmorskan klockan 8 sen blev det frulle i city följt av att glo på stan efter olika grejor och boka lite tider. Sen har jag handlat  lite.

Dagen har alltså hittills varit toppen förutom att jag fick ett lite tråkigt besked av barnmorskan. Mitt ämnesomsättningsprov visade för lågt. Nu kan det vara så att det bara är lågt nu när jag är gravid, men det kan även vara tecken på sköldkörtelproblem.. Man ska ha värden på mellan 12-16 och jag  hade 8.. ganska stor skillnad, så hon ville ta ett nytt prov idag. Well har man så låg ämnesomsättning är det ju inte konstigt att jag gått upp ca 20 kg i vikt.

Nåväl, jag har fått boka in 2 tider för mina tatueringar i dag i alla fall vilket känns jävligt kul. Han trodde att jag hade kvar ca 2 timmar på min stora som jag har på armen, sen ska jag göra en mindra också. Men eftersom jag inte vet när ungen vill komma ut så blev första tiden 26 februari. Jag vill ju inte riskera att jag måste avboka tiden.

Nu blir det frukt maraton och tv-spel för hela slanten.




Sjukt kul spel. FETrekomenderas. Men det är roligast när man är två.. mycket svårare då.


*

Kommentarer
Postat av: Linda

Hoppas bebisen kommer snart! :) :)

2010-01-04 @ 20:30:15
URL: http://bylindalindahl.blogspot.com
Postat av: Ulrika hellström

Tror bestämt de klipper innan man spricker.. Skööönt å veta va..? Haha!

2010-01-04 @ 22:56:47
Postat av: Livan

Linda: jo jag hoppas det.



Ulrika: ja, men så härligt :)

2010-01-05 @ 02:24:37
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Linda

kanske måste införskaffa oljan ;) som du säger, kan ju inte bli värre?

2010-01-05 @ 19:26:54
URL: http://bylindalindahl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0