Ett inlägg från hjärtat

Vargjakten har startat i sverige...
Jag har lite svårt för att veta hur jag ska uttrycka mig men jag tycker helt enkelt att det är förfärligt.
Det finns ca 200 vargar i sverige idag och jag kan inte se någon vettig anledning till vargjakt i sverige.
Tyvärr.

Jag vet att det finns många som håller med mig och att det finns många som inte håller med mig. På nyårsafton träffade jag bland annat en bekant hemma hos mina föräldrar som tycker att man ska utrota vargen från de svenska skogarna (wtf!?) Jag blev helt chockad.

Varför vill man det? Frågade jag honom och hans svar var att han tycker att man ska kunna gå på en skogspromenad utan att behöva ta risken att stöta på en varg och bli mördad. Dessutom, tillade han, så äter de upp andra djur.

Okej sa jag, men av de anledningarna så finns det en hel del djur vi skulle behöva utrota sa jag. Vilket han inte alls förstod och ifrågasatte. Som björn sa jag.. och då svarade han med att nicka och sa att han inte alls tyckte att det var trevligt att det finns björn i skogen.
"Hade vi varit lika mycket i skogen som vi är på vägarna, så hade vi dött mer av varg än av trafiken"
Ja men nu är vi ju faktiskt inte det och ska man resonera så om allt så får vi nog förbjuda och hålla oss undan allt + att alla djurarter måste utrotas i princip.

Det är lustigt att det finns så många svenskar som tycker att det är jätte hämskt att lejon och tigrar och en rad olika andra farliga djur är utrotningshotade i afrika och fattar inte varför afrekanerna gör som de gör... Men vi gör ju exakt samma sak här i sverige som de i afrika. Sluta se det andra gör fel och börja med dig själv säger jag.

Du kan ta dig 10 minuter


Jag blir rent förtvivlad när jag påminns om vad vi faktsikt gör mot vår värld. Både miljömässigt och djurmässigt. Vi utrotar allt i vår väg och kommer snart att ha sett till så det inte finns något kvar att se och uppleva förutom storstäder, shopping, tomma skogar, död hav, förorenad luft, människor vars kroppar är designade och näst intill gjorda av plast och kanske någon slags djurpark där vi har kontroll över naturens gång... Det verkar som att vi helt enkelt strävar efter ett samhälle som helt och hållet är fejk från grund och botten. Det som är naturligt har inget värde nå mer.

Regeringens anledning till vargskytte är att det kan vara för mycket inavel bland svensk varg. Då låter det väldigt logiskt i mina öron att minska antalet ännu mer. IDIOTI!


*

Kommentarer
Postat av: Linda

WORD!

2010-01-03 @ 16:28:27
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Fanny

jag håller med dig Liv. det är hemskt att folk inte ser längre än ögat når.



Ang. "försvunnen ungdom", ja jag är också hellre vuxen än ungdom. Man var ju som ett litet lamm något sätt :P

Men tiden går förjäkla fort!!

2010-01-04 @ 02:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0