Lite plugg kanske?

Eftersom jag är vuxen och har ansvar för mitt eget liv så finns det vissa saker man måste göra trots att man är sjuk. Det suger. Fatta bra man hade det när man var ung och blev sjuk och ens föräldrar bara styrde upp allt åt en. Det är väl den enda nackdelen med att bli vuxen tror jag.

Jag försöker febrilt få tag i mina gamla arbetsgivare för att få arbetsgivarintyg, men det verkar ju vara helt lönlöst. Jag antar att jag får gå förbi dem i morgon och tala med någon öga mot öga.

Förövrigt så är jag rätt nöjd över att jag hittade några gamla arbetsgivarintyg i en pärm. Jag är vist mer organiserad än jag trodde. Eller så är det bara det att jag haft jobb så länge så jag har laggt allt det där på hyllan - jag har glömt bort att jag brytt mig.. typ.

Det enda jag känner att jag måste leta upp i kväll, när Ralfen gått och laggt sig, är mina betyg från gymnasiet. Jag gissar att de är i min dokumentsammlare - där allt annat är. Men man vet aldrig om jag fått för mig att sätta dem i någon låda någonstans?

Ja, ni gissar rätt - jag funderar på att börja plugga. Jepp på universitet.
Jag är ju snart klar som Ayurveda-terrapeut och det skulle vara jävligt Nice att ha en universitetsutbildning också. Bara för att ha mer bakaom ryggen så att säga. Men vi får se, mitt humör kan ju ändras ganska snabbt ibland. Dessutom ska jag ju kolla upp den där andra grejjen som jag snackade om.

Framtiden ser ljus ut i alla fall. Och trots att jag är dyng-sjuk och energilös så känner jag mig någonstans energifull inför framtiden. Man bygger ju sin egen framtid, det är ju jag som är ansvarig för den och hittills så har jag fattat en rad kloka beslut som gjort att jag växt som människa. Det kan bara bli bättre :)

Nu ska jag göra allt jag kan för att försöka pilla i mig lite mat.


So long!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hur du än bestämmer dig för att göra så kommer du att lyckas, det vet jag. Stora krya-på-dig-och-styrke-kramar!

2010-11-03 @ 18:32:15
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack Johanna du är underbar!!

2010-11-03 @ 19:15:26
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0