Skönhet på mitt sätt.

Fy fan alltså. I kväll har jag sett på ett program där 2 tjejer från England ville plastikoperera sig. Men eftersom de inte är myniga så får de inte så därför vill de åka till USA och göra det eftersom det där är lagligt och mer än gärna opererar minderåriga.

Här får de se hur operationen går till och allt där till.
(De är alltså med och ser när andra opereras)

Jag säger bara det. Fy fan va vidrigt. Fy fan va vidrigt. Fy fan va vidrigt.

Ja, jag har förståelse för vissa som opererar sig. Alltså när det har riktiga problem som exempelvis människor som varit med om olyckor eller liknande.
Men i de flesta fallen så handlar det ju enbart om dåligt självförtroende. Kvinnor med dåligt självförtroende. Någon slags föreställning om att de inte duger som de är.

"Jag gör detta för mig skull" - Nä, du tror att du inte duger som du är. Du gör det för skönhetsidealens skull. Du hjälper hela världens skönhetsideal och kvinnoförtryck att växa. För hur det än är så är det mestadels kvinnor som opererar sig. Fettsugning, silikon i rumpa, bröst, läppar, näsan ska fixas, botox i ansiktet, lyfa lite här och där, få bort bristningar från magen.. har jag glömt något?


(Bild: Google)

Själv så tycker jag att det är hemskt att människor föraktar sig själv så mycket att de känner att de måste operera sig. Människor som inte ser nå konstigare ut än någon annan. Männskor som är friska, starka och precis som alla andra... Mänsklig. Alla har vi våra drag. det som gör oss till oss.

Är det så att vi går mot en tid då det är vanligare att plastikoperera sig än att åldras?
Kommer jag dras med i stömmen? - Jag hoppas inte det.

Jag tycker att vår kropp är fantastisk. Självklart så lider även jag av att mitt självförtroende sviker mig ibland och jag känner att allt på min kropp är Fel. Men oftast så brukar jag försöka landa i tanken om att jag duger som jag är. Min vikt som ökade dramatiskt när jag blev gravid, kan jag göra något åt.. om jag verkligen vill och diciplinerar mig. Och det har jag snart lyckats med.

Mina ansiktdrag är det som gör Jag till Jag. Min kropp är min borg. Min stolthet. Det är Jag. Vem är så viktig så att jag måste ändra på den?
För är det inte Jag som är viktigast i mitt liv? - Jag tror det.

Jag blir hellre omtykt och respekterad för mina värderingar och klokhet än för mitt rynkfria ansikte eller för mina stora bröst. Och ska ni veta en sak. Det är aldrig någon som klagat på mina rynkor eller mina bristningar jag fick när jag var gravid. Förutom jag vid mina svagare tillfällen.

Well. Här har ni 100% Natural Liv Ranweg.




(Förutom sminkningen då.. och hårfärg...)


Jag hoppas att jag kommer stå där stolt som 50+ åring och säga till mina barn. Du duger som du är, Du är vacker som du är. Och veta att Jag gör samma sak som jag säger. Jag visar att det är så det är. Vi duger som vi är.

Hälsosamma, starka, friska. Naturella.


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är vacker! Puss.

2010-09-28 @ 06:55:24
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Fanny

HELT RÄTT TÄNK LIV! WORD!



Och du är ju super söt! Härliga du! =)

2010-09-28 @ 09:36:04
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du är klok du, Liv! Jag läser ofta i din blogg och tycker att du har så mycket kloka åsikter och ett sunt sätt att se på livet.

O du, du ÄR vacker precis som du är!!

Kram: Jenny

2010-09-28 @ 09:48:49
Postat av: Liv

Va gulliga ni är brudar!

Tack så mycket :)

2010-09-28 @ 10:25:20
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Andrea

Du är både klok och vacker Liv

2010-09-28 @ 13:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0