Ayurvedan

Nästa vecka går jag steg 8 och 9 i Ayurveda. Jag ser fram emot det! De kurserna skulle jag egentligen ha gått i december förra året, men då blev utbildningen inställd. Så nu har jag definitivt väntat nog.
Sen har jag även bokat in mig på en Adrenaldam-utbildning i oktober. Även det ska bli väldigt roligt!

Adrenaldam är en mycket vilsam och lugn behandling som ger en djup avslappning. En damm av deg byggs upp på ryggen runt njurar och binjurar, för att minska stresshormonerna som utsöndras via binjurarna, och fylls med varma oljor och örter. Hjälper kroppen att balansera hormonerna. Bra t.ex. när du vill minska stressen i kroppen, vill hitta ditt eget lugn, behöver återhämtning eller önskar en bättre sömn. Ökar den östrogena produktionen och Lindrar menopaus-symptom.

Det är nog tur att jag inte ska plugga något på universitet i år, jag har faktiskt tillräckligt att göra. Steg 10 (det sista) i Ayurveda bör även komma i år + 2 utbildningstillfällen i KS.. och det är ju inte som att jag kan ligga på sofflocket under de dagarna då jag inte sitter i skolbänken, nä då är det plugg och övning som sker dagarna i ända :).

Det blir bra det här :)

Ha det gott allihopa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0