Kemikaliers och mediciners negativa inverkan på natur och friskt liv

Fiskarna har tydligen inte ont i huvudet, är inte deprimerade och har väldigt svårt för att fortplanta sig nu för tiden. Allt tack vara våra huvudvärkstabletter, antidepressiva tabletter och våra P-piller. Jag är gald över att jag inte stödjer varken P-piller industrin eller använder mig av antidepressiva tabletter. Men jag får erkänna att en huvudvärkstablett slinker ner då och då. DOCK så går jag på behandlingar för att undvika att äta migräntabletter och ibland även för att slippa äta tabletter mot stress, sömnproblem och ångest. Mest för min egen del, men nu när jag förstår vidden av hur vårt klimat och vår natur mår av alla dessa tebletter så vet jag att jag ALDRIG kommer att börja äta något liknande igen.

Vill du göra något för dina kommande barn och barnbarn och för naturen så försök att skippa den skiten så mycket som möjligt. Det är inte värt det.

Dina barn och dina barnbarn och dina barnbarnsbarn (osv) kommer mest troligt att få autism, adhd, add, diabetes, cancer, fetma eller en rad andra sjukdommar. Alla kemikalier du stoppar i dig går vidare till ditt/dina kommande barn. ALLA KEMIKALIER. Forskarna vet inte exakt vad konsikvenserna av "coctaileffekten" (flera olika kemikalier samtidigt i kroppen) blir.

Det enda alla är överens om är att det ser värre ut än klimathotet.

Varje människa har ett par hundra kemikalier i kroppen, forskarna är rörande överens om att många av nutiden sjukdommar beror just på dessa kemikalier. De har forskats på möss och råttor och med hjälp av dessa kemikalier så har mössen och råttorna fått precis de sjukdommarna som vi kan se eskalera i världen.

1 pojke av 300 föds, i dagens samhälle, med en fruktansvärd könsmissbildning. Det är våra hormonella-kemikalier som står bakom den effekten. Trevligt.

I ett äpple (som inte är ekologiskt) hittar man 29 kemikalier!!!

Nä. Gör er själva och alla i er omgivning och naturen en tjänst och stödj inte kemikalieindustrin. Försök så gott ni kan att skippa allt skit. Ju mer man anstänger sig desto bättre kommer utbudet och prierna att bli.

Här har ni by the way en dokumentär som ni kan kolla på, så får ni veta ännu mer hur fruktansvärt illa det faktiskt står till. Underkastelsen

Trailer till Underkastelsen



Ta ditt ansvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0