Våra barns värld tycks inte betyda så mycket.

Om det finns någonting som jag inte gillar så är det att inte känna att jag har kontroll över att välja vad jag vill stoppa i mig och på mig. Jag blir mer och mer oroad över gifter som sätts i hudkrämer, mat och kläder och jag känner mig totalt maktlös.
Vi köper mestadels Eko-mat men tyvärr så finns inte allt som eko. Jag köper mestadels naturliga hudvårdsprodukter, men det är samma där, allt finns inte som naturligt - Exempelvis en fet kräm som vi kan smörja i mängder på ralfs exem, om vi inte vill lägga ut flera tusen i månaden så klart, men det kan vi inte som ni förstår.

Det som är allra läskigast, enligt min mening, är att det inte står klart och tydligt vad produkter inehåller - i vilken mängd och vikt. Jag är alltså helt oförmögen att kontrollera vad jag får i min kropp.

Människor tycks inte förstå att huden är ett organ som både för ut och in i kroppen. Det betyder att gifter som vi smörjer på huden kommer in i kroppen. Och är det då nano-partiklar så är det givetvis värre.

Vi människor är ibland på tok för dumma för vårt eget bästa. Ivriga efter att FÅ mer utan att GE. Egoistiska och hungriga efter genvägar. Allt för att slippa liksom. Det är lite jobbigt att ta den långa vägen - men den rätta vägen.
Vi har kommit ur vår naturliga gång och litar inte alls längre på våra egenskaper och sinnen, vilket jag tycker är sorgligt.

Vi forskar fram saker för att FÅ, och lägger ner 90% på det. Medan den resterande 10% går till att forka på Bi-effekterna. Hur tänker man där?
Varför kan vi inte bara ta det lugnt och ta saker och ting i sin takt. När vi vet bi-effeterna så kan vi ta ett beslut?

Enligt mig har vi inte råd att ta så stora risker som vi hela tiden tycks göra. Vad vill vi att våra barn och barnbarn ska få för värld?



Det finns flera program ni alla borde se. Flera tidningar ni borde läsa. Men jag börjar med att rekommendera Veckans uppdrag granskning.

Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Mycket roligt att hitta hit. Sökte på harmoniblogg :) Ditt ordspråk att rädsla för döden inte räcker som ursäkt för att leva är bara så bra!!!

2011-02-20 @ 12:27:37
URL: http://fokusering.blogspot.com/
Postat av: Liv

Vad roligt att höra! Jo jag tycker att det är klockrent. Ha en bra dag. :)

2011-02-20 @ 14:57:55
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0