Lång-helg

Oj, vilken fantastsik vecka jag har haft. Framför allt från torsdag och framåt.
Min bror har varit uppe och hälsat på och i morgon är det sista dagen. Jag har redan separationsångest.

Förutom all mat, vin och kortspel så har vi varit ute i stugan. Den ligger mitt i skogen, typ 8 mil hemmifrån, och när vi kom dit så hade givetvis tromben fixat elavbrott så varken el eller vatten fanns i huset. Vi löste det dock galant. Brunnen med vatten ligger typ 10 meter från huset så det är ju bara att fira upp vatten, och sen har vi dessutom kvar en sån där tokgammal spis/ugn i lantköketköket som vi kunde laga mat på.

Sen har vi ju den fantastiska midnattsolen så det var ju ljust både ute och inne all night long. Elen kom tillbaka vid 22-23 tiden och vi märkte inte ens när. Så mycket behövde vi den.

Jag längtar tills vi ska dit igen. Kan man må bättre än när man är utan tv, internet och "måsten" och man bara kan njuta av naturen och bra väder i stället.


Kommentarer
Postat av: Cecilia L

Vi har en stuga utan el och vatten mitt ute i skogen. Sååååå mysig, och det är så skönt att slippa TV, dator och annat elsurr, från typ kyl/frys etc. Det är så tyst där ibland att man får ont i öronen ;)Sann avkoppling :)) Stor kram!!!

2011-06-07 @ 13:09:47
Postat av: Fanny

Vedspis heter dom dära tokgamla spisarna (om jag ska anmärka =P)



Det låter helt underbart!!

Jag är ledig midsommarhelgen, helgen därpå och sen först tre helger efter det blir jag ledig igen. Men midsommar hade ju vart underbart.. =) med knytis och blommor i håret !

2011-06-07 @ 19:13:01
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liv

Cecilia: Ja visst är det avslappnande! Jag längtar dit igen. Hade kunnat bo där hela sommaren om det bara gick ihop med allt annat



Fanny: Ja, vi får se över när vi kan dra dit. Jag tror dock inte att vi kan nu i juni, men jag ska kolla upp midsommar lite bättre. Annars kan vi kanske 16-17 juli :) Kan du då?

2011-06-07 @ 23:50:06
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0