Lite klokare fyra dagar senare

Jaha, då var den här kursen avslutad. Och jag bär nu mer på väldigt mycket mer kunskap än vad jag gjorde för 4 dagar sedan.

Under dessa fyra dagar har vi fått lära oss:
Vena subclavia release, Costa 12 release, Stil point, CV-4 teknik.
KranioSakrala, fysologiska och afysologiska rörelser: Frontalbenet, parentalbenen, sphenoid benet, temporalbenen, occipital benet.
Dural stress release mellan occipital och sacrum benet.
KranioSakrala grundprincipernas gemensamma rörelsemönster.
Sphenoidbasilar-symfysens anatomi och den kranioSakrala fysologin.
S.B-symfysens fysologiska och afysologiska rörelser, och dess patologi: Flexion, extension, torsion, sidböjs rotationer, lateral glidningar, vertikal strain (superior strain/inferior strain), kompressioner.
Kraniala nerver 1 till 8 och 12; anatomi och fysologi.
Teoretiska och praktiska övningar övningar inom KranioSakral, Funktionell och Strukturell behandling.
Den mentala och meotionella aspekten inom KranioSakrala systemet.

VÄLDIGT roligt och intressant!
Och jag fattar verkligen nu varför det är ett halvår tills nästa steg, det är nämligen SÅ mycket som vi ska hinna lära oss under denna tid. Helt galet.
Jag hoppas att jag displinerar mig och pluggar och etsar fast och in även det som är mindre roligt att plugga. För jag ska bli grym på detta. Jag ska kunna behärska det bra!

Välkommen att boka in Elevbehandling.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0