Dag 4 i skolan

Så där ja. Då var den sista dagen, för denna gång, avklarad. Nästa gång vi ses är i maj och jag längtar!
Dagen har varit rolig (som vanligt) men även ganska jobbig. Vi har gett och fått många behandlingar, mer än vad man kanske ska, under den här helgen. Men i morgon ska jag vara mestadels ledig så då får jag vila upp min hjärna lite. Sen sk ajag även vålda lös på gymmet. Jag har inte tränat på 4 dagar nu. så i morgon blir det hårt! :D

Så vad har vi fått lära oss?
Historik:KranioSakral och osteopatsik medicin. Den kranioSakrala mekaniken. Anatomi: Skallbasen och skalltakens ben. Facsiala systemet. Anatomi: Hjärnans membrösa lager. Hjärnans ventriklar. Dura maters anatomi och fysiologi samt cerebrospinalvätskans mekanik, s.k kraniella trycket. De fysiologiska rörelserna - flexion och extension i kroppen. Övre och nedre extremiteternas kraniella rörelser. Funktionell behandling och dess anatomi: Pelvic diafragma, L5/S1-traktion, sacroiliaca-lederna, coccygis, respitoriska diafragman, thoracic inlet, hyoid benet/cervikalen, atlantooccipital leden, pretracial fascian. Kraniumets KranioSakrala mönster. Flekion, extension, torsioner, sidböjsrotationer, laterala glidningar, vertikal strain (superior strain/infrerior strain). Kranial nerv 9,10 och 11; anatomi och fysiologi. Teoretiska och praktiska övningar inom KranioSakral, Funktionell och Strukturell behandling. Den mentala och emotionella aspekten inom KranioSakral Systemet.

Från och med den 1 April kör jag elevbehandlingar. Hör av er för mer Info!
Välkomna.


Tror ni jag längtar nå tills detta är ett certifikat?
Allt har sin tid.. jag vet. Men det är bra att längta :)

Som ni kanske förstår så har jag att göra nu tills nästa steg i utbildningen. Super kul, men även utmanande. Jag är inte bäst på att strukturera mig. Jag har aldrig varit en person som är bra på att prioritera plugg. Men va fan.. måste man så måste man. jag kommer ju inte komma någonstans om jag inte gör det. Och jag kommer deffinitivt inte klara tentamen sen om jag inte pluggar.

Nu ska jag slappna av.
Jag hoppas att ni alla har en bra kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0