Mosig i huvudet

Jag kallade nyss Robin för snorgubbe, och höll på att garva läppen av mig efteråt, medan jag sa att det var det roligaste jag någonsin sagt. Betyder det kanske att jag är lite övertrött?

Dagen har bland annat bjudit på en ännu mer detaljerad genomgång om hjärnihinnorna, venerna som löper längs hjärnhinnorna och inne i hjärnan, hålrummen, och hjärnhinnornas infästen på kraniumbenen och hur det påverkar benens och suturernas rörelse.

Vår lärare sa innan han började för dagen att vi inte skulle få panik, att vi kommer lära oss detta som vi kommer gå igenom i helgen och att vårt mantra bör vara "detta ÄR roligt".



Det ÄR faktiskt roligt, trots att det är väldigt svårt att hålla reda på alla olika delar och latinska ord. Men det är skönt, till och med de som är utbildade till läkare sitter just nu och suckar. De går nämligen inte in så detaljerat i detta på läkarutbildningen. (Inte i embryologin och vissa andra grejjer heller för visso, men det är skönt de tillfällena man för känna att de också tycker att det är svårt) De brukar ju annars åtminstonde kunna anatomin, vilket är hyfsat nytt för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0