Stoppad av polisen

I morse när jag skjutsade Ralf till dagis så blev jag för första gången i mitt liv stoppad av polisen. Eller nä, andra gången.. men första gången jag var tvungen att visa upp att jag fick köra :)
Det var vanlig kontroll av körkort också fick man blåsa. Jag har gjort det en gång förut i mitt liv, det var på mellanstadiet när några poliser var och hälsade på på skolan och visade hur deras arbete gick till. Vi fick även prova deras "fartpistol" då. Alltså den som man siktar på bilar och ser hur fort dem kör. Det var en rolig dag i skolan.

Men nu då efter 8-9 år med körkort så fick jag äntligen via upp det. Och trots att jag vet att jag inte är full eller har druckit på flera dagar så slår ju ändå tanken en att "tänk OM det skulle visa fel och det skulle se ut som att jag är full", när jag blåser i den där grejen. Konstigt, hur hjärnan fungerar ibland :)
 
Ralf var även väldigt nöjd över att få se en massa poliser, bara sådär en vanlig dag på väg till dagis!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0