Lite pluggtankar

Jag har just nu en lite speciell pluggteknik. Jag har aldrig pluggat på det här sättet förut, men jag har heller aldrig varit någon stjärna på att plugga så jag är positiv och tror att detta är rätt.
Vi har nämligen ganska dåligt kursmaterial och i min hjärna så är allt  huller om buller. Det står lite om samma sak på olika ställen och i olika pärmar. Kort och gott så blir det kaos i min hjärna. Som att det inte räckte med dyslexin liksom ;)

Så, nu renskriver jag allt på datorn. Jag vill nämligen ha allt samlat i olika kategorier så att det är lätt att hitta och lätt att förstå. Det jag behöver bilder till skapar jag bilder till eller googlar upp om det går.
Jag tar även hjälp av svenska akademiens ordbok, medicinsk ordbok och sahlgrenskas uppslagsverk.
Vad hade jag gjort utan internet?

Jag känner redan att jag lärt mig ganska mycket av att göra på detta sättet, allt har dock inte satt sig i mitt minne. Det är ju det där med att lära sig saker utantill, som kan ta lite tid. Speciellt krångliga anatomiska ord och begrepp. Men jag har fått en annan förståelse och har kommit in i det på ett annat sätt.

I natt när jag låg vaken så kom jag ju på det att om jag ser till att plugga 15 timmar i veckan ända fram till provet så borde det ju sätta sig. Då har jag 90 timmar på mig att få det att fastna. Borde ju inte vara några problem trots att jag är lite av en virrhöna ibland.

Just nu känns ingenting jobbigt utan bara roligt, intressant och fascinerande. Tentafrågorna känns inte främande vilket känns skönt, men man vet ju aldrig.

Nu får ni hålla tummarna för mig så jag fixar detta :)




Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker att det låter som en bra pluggteknik. Först få ordning och reda på allt, sen "nöta" in det som måste nötas. Så gjorde jag alltid och det funkar bra för mig. Att ha en tidsplan brukar också vara bra, då slipper man känna sig stressad.



Åh vad jag längtar tills vi ses! Och till påsk kommer vi hela familjen, och då är eran famil (förhoppningsvis) 4! Herregud så spännande. Saknar er! kram

2012-01-23 @ 16:37:51
Postat av: Anonym

Ja det känns bra. Skönt att få det bekräftat från dig som nyss blivit klar med ditt :)

Jag längtar efter dig med, som vanligt!



Åh, va roligt! Då måste vi hitta på något roligt och känna oss som riktiga barnfamiljer :)

2012-01-23 @ 18:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0