Storkok

I morgon börjar Robin på arbetsplatsförlagd utbildning, dvs praktik. Där ska han vara i, till att börja med, 4 veckor. Så det innebär att jag är själv med ungarna från 6.30 till 16.30.

Av den anledningen står jag nu och gör storkok. Bara för att förenkla.
Det blir gott:



Quornfärssås med
Zucchini
Morot
Broccoli
Vitkål
Gul lök
Spenat
Vitlök
Grädde
Krossade tomater
Tomatpuré
Soya
Senap
Örtsalt
Svartpeppar
Timjan
Origano
Gurkmeja (bara för att det är så nyttigt)

Man kan ju slänga i lite bönor också om man vill ha det i. Eftersom jag inte kockar efter recept så vet jag inte hur mycket jag hade i av allt, men man kan ju köra efter smak :)

Går ju utmärkt att äta till pasta, quinoa, ris, bulgur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0