Mer kärlek till folket!

Jag stötte på ett riktigt UFO igår, i en grupp på facebook som jag är med i. En kvinna som skrev "jag tycker att det är onaturligt att vara homo/bi-sexuell. Tycker det är äckligt". Gruppen hade ingenting att göra med sexualietet.
Jag blev så jävla arg så jag kände för att skriva "Du är äcklig, din jävla kärringjävel. Och det är ditt fel att människor tar sitt liv! Och jag önskar att du aldrig mer får får sova längre än en kvart i sträck, att du alltid får  "brinnande vulva" när du har sex, att du aldrig ska få känna smak på det du äter, och att du för alltid ska bli missförstådd av alla!!!!!!"
 
Men det sa jag ju så klart inte, och nu i efterhand så är jag väldigt glad över att jag tyglade mig. För inte önskar jag henne de där sakerna egentligen... bara lite kunskap och ödmjukhet skulle sitta fint.

Men jag skrev något om att gruppen inte var till för förtryck mot homo/bi.-sexuella och att jag önskar att hon håller sina fördomar för sig själv..
 
 
Sen tänker jag på min vän Dennis som tog sitt liv för ungefär 3 månader sedan. Detta kan mycket väl ha varit en av aneldningarna. Han var homosexuell och det är aldrig roligt att inte bli respekterad för sin läggning. I know, been there done that!
Jag bara önskar att människor kunde vara mer ödmjuka.

Respektera och acceptera dig själv så du kan börja göra det med andra också. Det är ingen idé att hålla på att vara äcklad av andra människor bara för att de vill ligga med någon speciell person. Det finns väl viktigare saker att bry sig om!?

Och om du nu är så envis så du vill fortsätta vara trångsynd och lida av enorm okunskap så kan du väl åtminstånde hålla käften och låtsas vara ödmjuk, kärleksfull och respekternade. Men låt oss andra leva i en kärleksfull och harmoniserad värld! Vi har som sagt fullt upp med andra viktigare och större problem.
 
Mer kärlek åt folket!
 
 
Tack!
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det var inte därför Dennis tog livet av sig. Han hade en sjukdom sedan han var barn och hans storebror var svårt sjuk i samma... antar att han inte ville leva svårt sjuk. Men ingen kan väl helt klart veta.

Svar: Jo jag vet, men jag tänker hur som helst att det kan spela in. Jag tror inte att man bara tar sitt liv hur som helst. Inget jag känner att jag behöver spekulera i heller. Det finns andra som tar sitt liv för att de blir förtryckta och det är inte ok. Det är inte ens ok även om folk inte tar sitt liv. Det räcker att folk blir sårade.
Livan

2012-11-20 @ 17:27:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0