Pysselsug och husvisningen

Jag tänkte att jag skulle få vila, när jag hade lämnat Ralf till dagis. Det tänkte int emin dotter. Hon vill kravla omkring, upptäcka, leka och skojja.
 
Ja ja. (pust och stön) Helt plötsligt kände jag mig som en 80 åring.
 
Nu har jag i alla fall ställt in mig på att inte vila. Och pigg har jag hunnit bli. Men fy tusan vad jag blev pysselsugen! Och inte så där att jag känner för att göra ett litet armband, nä jag vill typ bygga ett eget vitrinskåp, göra en taklampa eller varför inte snickra ihop ett läckert bord?
 
Jag har varken tide eller materiel för det just nu. Så jag tar väl en av våra överfulla IKEA-påsar och går ner i tvättstugan och kollar om det finns ledig tid för mig. Det hade ju faktiskt inte varit fel att få några maskiner ur världen.
 
Och om jag bara ska tala lite snabbt om visningen vi var på igår.. Vi kollade in en gård i Ersnäs, med hur mycket potential som helst. Jag blev förälskad i ladugården som finns på gården och när jag gick in i den så kunde jag se den i sin fulla blomostring med gästrum, behandlingsrum, ateljé, garage.. mm. MEN. Det var för mycket som vi måste göra om och bygga till med huset. Planlösningen var inte särskillt behaglig, badrummet var på tok för trångt och opraktiskt, övervåningen behöver göras iordning från scratch, taket måste läggas om, man behöver gärna bygga till en farstu, dra om rör..... listan blir lång.
Och även om jag är van att renover så är jag inte van att fixa så mycket på så lite tid som möjligt när man dessutom har två så barn som ska tas omhand.

Dessutom (som om inte det vore nog) så ligger huset precis bredvid E4an. Och det första vi tänkte på när vi klev ur bilen var suset, bruset och bullret från alla bilar. Vägen ska tydligen byggas om och det ska komma upp ett buller plank, men hur mycket gör det egentligen?
Det innebär dessutom att tomten blir mindre.
Man vill inte odla precis bredvid E4an heller.. och jag vill i alla fall odla lite.
 
Nä, det lantliga lugnet infann sig inte, trots nykärleken till den underbart fantastiska ladugården. Det var synd.
Kan inte alla i hela världen bara ge en önskning till uiniversum att vår drömgård kommer ut på hemnet NU.

Jag vill flytta till lugnet.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0