Tillåt teapeutisk behandling på barn under 8 år!

En stor omfattande studie från USA visar att man skulle kunna förebygga de flesta tillstånd om man fick behandla spädbarn/ barn med Kraniosakral behandling, Det gör att det känns lite sorgligt att bo i ett av de tre länder (sverige, nordkorea, kuba) som inte tillåter det.
 
Det finns ju så mycket som kan hända under den tiden bebisen ligger i mammans mage och för att inte tala om förlossningen! Att behöva vänta i 8 år för att få lätta på olika komprissioner, eller feltryck/rörelser/snedställningar kan ju vara förödande. Under den tiden ska ju barnets kraniumben få växa ihop, bode man inte få ge barnet sina bästa förutsättningar då? Det är ju faktiskt vår hjärna som ligger under våra kraniumben (!).

Kraniosakral behandling som dessutom är så varsam och ödmjukt respektfull mot kroppens system.
 
Den första nordiska kraniosakrala studien kommer förhoppningsvis snart att pressenteras och jag tänker mig att den är possitiv, sen hoppas jag på en svensk studie på barn så att Sverige tar hänsyn till den informationen som finns, så att våra barn kan få den behandlingen och omsorgen som de är värda.
 
Det är dags att Sverige börjar tillåta terapeutiska behandlingar på barn under 8 år!
 
 
När jag kan så har jag tänkt att jag ska åka till Thailand och volontärarbeta med KS på ett institut för barn, som skolan jag har utbildat mig på håller på att bygga upp. Det ser jag fram emot helt galet mycket.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0