Jordklotets hitler

Vi människor är jordklotets hitler. En gigantisk jätte Hitler. Vi utrotar allt som inte är som oss (människor). Utan en tanke på att de (djuren) kan vara lika värdfulla som oss.
 
Jag blir förtvivlad när jag tänker på hur vi anväder vår jort och utnytjar allt som finns omkring oss. Helst på andra sidan jorden så vi slipper se skiten.. men ändå.
 


 
Vi urholkar djur- och växtlivet så mycket vi kan. Allt handlar om pengar. Vissa tjänar flera hundratals miljarder på det (bolagsägare), medan andra kanske tjänar någon enstaka krona i månaden (konsumenterna) på att handla billigare. Sen finns det några enstaka eldsjälar som gör allt i sin makt och jobbar dagligen för att desperat försöka hålla arter vid liv, städa upp resterna efter brutalt och girigt slaktande. Ändå utrotas mellan 365 - 50.000 arter perr år!
 
Det är så vidrigt att människor inte bryr sig. Vad tänker ni att vi ska leva på/av/med om 50-100 år? Är det verkligen värt det?
 
När jag har ställt frågan IRL till vissa människor har jag fått till svar "jag lever mest troligt inte då, så det spelar ju ingen roll" - Alltså, hur egoistisk får man vara? Inte en tanke på dina barn eller barnbarn.
 
Och på tal om barn. För att vi ska få vår billiga palmolja i vår babyolja, duschkräm, hudkräm, smink... Så ska vi vara väldigt medvetna om att VI BIDRAR till att bolagen mördar orangutangmammorna och iligalt säljer bort de utrotningshotade små ungarna till familjer som tycker att det är roligt att ha dem som leksaker. LEVANDE LEKSAKER. Leksaker med känslor, precis som vi.
 
HBur känns det att tänka tanken att du blir mördad och din unge blir bortsåld som leksak?
 
Allt handlar om pengar, egoism och lathet. Det är lätt att skylla ifrån sig, men så länge du köper produkterna så STÖDJER du eländet. Det är fakta. Det är på grund av dig som det fortgår!
 
Precis som alla de som ställde upp på det Hitler gjorde, ställer folk upp på det som de stora bolagen gör mot vår gemensamma värld. Vill du verkligen vara den personen? Den personen som tillsammans med bolagen utrotar orangutang, tiger, isbjörn..mm...?

Sluta stödja Palmolja, Tänk på din bensinkonsumtion, sopsortera.
Det är inte jobbigt
eller svårt om du inte vill att det ska vara svårt. Det handlar om inställning.
 
 
Klarade du av att läsa hela inlägget och se hela filmen med gott samvete?
 

Kommentarer
Postat av: Li

Jag läste och jag såg. Och jag gråter. Det är så vidrigt och jag hatar att man på något sätt är en del av detta!

Kan du inte göra ett inlägg om vilka produkter (typ de vanligaste) som ofta innehåller sånt man bör undvika och vilka produkter man hellre kan använda? :)

Svar: Ja, vist är det hemskt!Ja det hade varit bra. Kan dock ta ett tag för det är så otroligt mycket produkter som innehåller Palmolja. Certifierad Palmolja kan man dock använda, men det är samma sak där. De produkterna som är lite ovanligare och dyrare (ofta även närproducerade) kan vara utan Plamolja eller innehålla certifierad palmolja.
Men jag ska se om jag får till något vettigt inlägg.
Livan

2012-09-04 @ 14:26:35
URL: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0