En viss sorts män

Det finns en viss sorts män som aldrig verkar kunna hålla sig ifrån att dra dåliga "sex-skämt" om en kvinna behöver något. Jag vet inte om det är så att alla de killarna är fula eller om de bara blir fula för att de beter sig så osmakligt?
 
I deras värd verkar det mest centrerade vara deras kuk och det som kommer ut från den.
 
En del kvinnor tar det som ett dåligt skämt och skiter bara i att skratta och vissa kvinnor tar väldigt illa vid sig och anser att det är sextrakaserier. Jag kan nog hålla med om både och, lite beroende på hur läget är.
 
Det som dock har slagit mig är att om man skulle vända på skämtat så att det kommer från en kvinna istället för en man så tycker 100% av dem jag har frågat att det inte är roligt och att det är osmakligt, äckligt, opassande. En del menar på att "den kvinnan" som skulle säga så kanske är lite efterbliven..
Varför tycker många MÄN då att den sortens humor är rolig om den kommer från en man?
 
En kvinna på FB frågar sina vänner om hjälp. Hon har torr hud och vill ha tips om en bra ansiktskräm.
Många kvinnor ger seriösa förslag och tips. En man kommenterar och skriver "Sperma".
 
Min första tanke när jag såg det var "okej, då vet vi vart du lägger din runksats" men jag höll mig från att provocera honom.
 
Hur låter det om vi vänder på det då?
En man frågar sina vänner på FB efter en bra ansiktskräm för han har fått torr hud.
Hans manliga kompisar tipsar och ger förslag. Och en kvinna skriver "Fittsaft".
 
Jag har aldrig sett eller hört en kvinna ge såna här förslag. Kanske just för att det inte är roligt. Men vad är det som gör att vissa män väldigt ofta ger såna här typer av "förslag"? Varför måste de ständigt påminna oss kvinnor om deras sperma?
Jag ser dessa sperma- och kukförslag över allt.
 
Kvinna: Jag har feber
Man: Du behöver min "spruta" för att bli frisk
 
Kvinna: Jag behöver förslag på bra vitamindrink
Man: Sperma

Kvinna: Filmtips på Netflix?
Man: Långt ner i halsen
 
Kvinna:  Den här maten var inte god
Man: Du kan äta på min "korv" istället
 
Och så fortsätter det i all evighet.
 
Vad är det för fel på dessa män? Vad tycker du, är det roligt?
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Nä, det är så jävla tråkigt så jag finner inga ord.

2013-02-09 @ 14:36:16
Postat av: ALEXSANDRA - en instabil uppmärksamhetshoras bekännelser

Ush och Nej! Det är inte kul. Särskilt inte när totala främlingar/ytligt bekanta gör så. (Jag har en manlig vän som jag gärna tramsar med, för det är rent trams och vi vet exakt vart vi har varandra, dessutom beter han sig så med mig inte med alla och har "normala" åsikter.) Och det är just sådant som gör att en person blir ful. Tröttsamt är det också, att aldrig kunna säga ett ord utan att någon känner att de måste påminna en om att de har en kuk. Jag menar, vuxna människor. Kom igen!

Svar: Ja visst är det frustrerande..
Livan

2013-02-09 @ 21:31:58
URL: http://thealexsandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0