Etage

Nu när vi på riktigt har bestämt oss (igen) för att inte köpa den vackra gården ute på landet, så har vi börjat gå på visningar igen. Och ikväll har vi varit och kollat på en uuuunderbar etagvåning. Allt var helt nyrenoverat, den hade två ballkonger, två stora föråd i källaren men dock inget garage! Och heller ingen gård. Två feta minus när man har barn. Det är förvisso väldigt nära till div. lekplatser och skog/park-områden men det känns ändå surt som tusan.
 
 
 
Anledningen till att vi lagt ner drömmen om landet är för att jag förmodligen kommer fortsätta plugga på distans och då vill jag ha lätt för att ta emot besök på mottagningen i stan och dessutom kunna träffa folk på kvällen, enkelt. Vi (jag) har för mycket redan med olika utbildningar, jobb och starta upp mitt egna så jag behöver inte börja renovera upp en gård nu också. Det smärtar men landet finns kvar när jag är färdig med plugget.
 
Men vi behöver hitta något större tills vidare.
Så nu ska vi kolla på större lägenheter eller  hus inne i stan. Det blir nog bra, och det känns superduperskönt att vi verkligen har bestämt oss.
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia Olivesten

Att kunna gå ut på sin egna gård när man har barn är det bästa, inget projekt att ta sig iväg till en lekpark etc, bara öppna dörren och stiga ut! Landet finns kvar när du pluggat klart och har tid med en gård istället, ni kommer finna något bra nu när ni släppt och kan gå vidare från landettankarna tills vidare. Men att köpa hus/lägenhet/radhus är alltid en kompromiss på något sätt, det perfekta boendet har vi småbarnsföräldrar inte råd med! Lycka till!! Kram

Svar: Tack! Ja det känns jätte skönt att vara helt säker på valet nu. Haha, ja det är ju så. Just nu känner jag att jag tar första bästa hyfsat billiga men ändå hyfsat som vi vill ha det. Jag känner mig desperat och det är väl kanske ingen bra kombo med ett husköp.. Men det bli bra, bara jag får flytta i vår :) Kram!
Livan

2013-02-13 @ 14:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0