Jag förstår varför en del människor flyr

Ibland är vardagen extremt svår att handskas med. Det verkar som att allt går fel och tålamodet brister. Just nu förstår jag varför en del människor flyr verkligheten och vardagen. Vissa flyttar ut i skogen och andra utomlands. Lever för stunden liksom och har bara sig själva att tänka på. Just nu känns det lockande att bara dra och tänka på mig själv, även om jag innerst inne vet att jag inte kommer göra det (med tanke på mina barn), men man kan ju fantisera i alla fall.
 
 
Sen vet jag ju att det finns en poäng med att ha det jobbigt och bara lära sig stå ut. Det lönar sig ju senare.
Det är bara piss när man väl ska stå ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0