Barnmat

Igår gjorde jag barnmat igen. Och idag fick Ralf smaka den ena maträtten för första gången. Wow, den var populär. Ungen åt typ en hel portion och satt och gapade hela tiden. Det blir spännande att se vad han säger om den andra. Jag kan tänka mig att den inte är lika populär, men man vet ju aldrig. Som vanligt så gjorde jag flera portioner av varje.

Den jag gav idag var: Potatis, squash, morot, Röda linser och Tomat.
Den andra maträtten är: Quinoa, röda linser, broccoli och tomat.

Mixat till puré.

*

Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Du är så duktig! Hur förvarar du maten sen? Kram!

2010-08-25 @ 13:09:41
Postat av: Livan

Jag fryser ner den i såna Iskub-förpackningar (också en poser runt)så det blir lätt att tina sen. Då tar man bara fram så många Iskuber som man tror att barnet äter. Till Ralf brukar vi ta fram och tina 4 stycken och ibland äter han allt och ibland inte. Sen brukar han få någon frukt-puré efteråt.

Ibland (som nu) så när det blir lite mycket mat så använder jag även såna små burkar som det har varit katrinplommon-puré i som jag brukar frysa ner i Det tar lite längre tid att tina men man kan ju ta fram dagen innan också :)

2010-08-25 @ 13:20:02
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0