Ljud och tystnad

Om ljud kan ändra mönster i sanden, dela på stenad osv.
Vad kan då konstat ljud göra med våra kroppar?

Jag kommer ihåg (och kan forfarande känna av) när jag gick i skolan hur extremt jobbigt jag tyckte att det var med dessa fläkt-system som de hade. I alla skolor som åtminståne jag har gått i så har man kunnat höra hur fläkten surrar. Det finns inget värre sömnmedel för mig.

När jag var på en kurs för någon månad sen så fanns det ett sånt fläkt-sytem där oxå och jag blev så otroligt trött. Det jag undrar är hur ljud EGENTLIGEN påverkar våra kroppar. För något händer ju, annars hade vi inte blivit påverkade av det.

Vi är ju väl medvetna om att högt ljud kan skada våra öron, men förutom sånna saker.. Vad händer INNUTI kroppen?

Det är något för forskarna.
För jag är helt övertygad om att något händer i oss. En del ljud kan nog bota/lugna vissa saker och en del ljud kan nog ställa till med saker.

Jag längtar ut på landet där jag slipper allt buller som finns här i stan.


*

Kommentarer
Postat av: Linda

WORD! Jag är sjukt less på detta jävla muller från alla håll och kanter, -håll i dej nu- det har gått så långt att både jag och A saknar våran gamla lägenhet på Edefors! Fatta! DÄr var det fan lugnt och stilla och man slapp massa bilar och tutor och passerande människor som lever om osv osv... Haha, kan du tänka dej? :P

2010-08-11 @ 18:32:52
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Li

Jag och David konstaterade igår kväll hur tyst det är ute hos oss. Landet är livet och det är helt underbart att vara långt ifrån allt oväsen! :)

2010-08-12 @ 08:17:57
URL: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0