2 Veckor gammal hos kiropraktorn

Jag har ju misstänkt att Ralf haft ont i nacken efter förlossningen. Han har legat med huvudet mestadels åt ena sidan och i början hade han svårt för att amma på vänstra bröstet. De senaste dagarna har han dessutom varit lite ledsen på nätterna.
Och med tanke på att han kom ut med hjälp av sugklocka så är det ju inte alls konstigt om han har ont. Så jag tog kontakt med Kiropraktorn som jag går till för att kolla upp honom. Och jajjemän, han hade lite låsningar framförallt i nacken.

Det var riktigt häftigt att se hur han NJÖT när hon "låste upp honom". Hon knäcker ju inte som hon gör på vuxna, antagligen för att de är så mjuka. Hon håller mest, ser inte ut att vara så mycket med det, men när jag såg reaktionen på Ralf så var det ju inget snack om saken att det hände grejer.

Sen sa hon "justja, nu kan det hända att han skiter ner sig rejält" Och mycket riktigt, när vi kom hem hade han bajsat mer än mycket.. och fortsätter med det.. haha. Vi har 2 ggr kvar att gå till henne. Det lär han ju gilla.


Den här veckan blir för övrigt bli jävligt fin.

På onsdag kommer min bror upp från göteborg och hälsar på. Så då blir det kärlek och kortspel för hela slanten. Han stannar till söndag.
Och till helgen kommer Johanna också upp och hälsar på. Det ska bli fint att få träffa henne, och få presentera lilla Ralf för henne :)
Annars är det mest besök hos olika barnmorskor, kiropraktor och röntgen på fredag ("knölen" -som jag inte känner av längre).
Också kommer Malla och hälsar på och snusar (bajs-)Bäbis i morgon :)

Sen har jag beställt ett par skor som jag kan hämta på Coop nu. UNDERBART!
Kan man inte köpa kläder så köper man skor (gör man iofs ändå)

Nu blir det kladdkaka (ammnings-cravings?... choklad!)


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad häftigt med kiropraktorn! Och vad bra det måste kännas att kunna hjälpa den lille när han har ont. Vad skönt att du har en fin vecka framför dig. Min verkar också arta sig bra med lite lunchdejter och Lina som inneboende. Och till helgen kommer jag och våldgästar hos lilla familjen! Jag längtar :) Puss!

2010-01-26 @ 09:56:21
Postat av: Livan

Jo det var himla fint att kunna göra något, för oftast kan man ju inte det känns det som. Återbesök i morgon.



Ja det blir himla fint att få besök av dig. Fan va kul!!

2010-01-28 @ 23:45:00
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0