Lustigt

Jag tycker att det är lustigt att alla barnmorskor verkar ha någon konstig föreställning om att i princip ingenting gör ont på bebisar... förutom magen. Jag undrar när de, enligt barnmorskan och läkare, får känsel?

Efter förlossningen:
"nä inte har han ont i nacken, det är nog magen som spökar" (oj så fel de hade!!)
Vem hade inte haft ont i nacken efter att blivit utdragen med sugklocka ur ett trångt hål?.. med dessutom sned nacke?
Tur att det finns andra kompetenta presoner som kan hjälpa en.

Idag:
"Jaha, han hade ont i magen i natt då när han inte ville somna om?"
"nej, jag tror han tycker att det är läskigt med ögoninflammationen"
"jaha, nej det känner de inte av, det var nog magen som spökade"
"okej, är det därför hans humör har ändrats i samband med ögoninflammationen då eller??"

För ögoninflammation är ju bara obehagligt på vuxna?!


Magen är ju självklart jobbig för de små, men jag tror i alla fall att MIN bebis har känsel på fler ställen än enbart i magen.


*



Kommentarer
Postat av: Linda

Mycket sant det där, konstigt hur dom tänker egentligen. Man har som aldrig rätt som nybliven förälder.

Då Tyra var nyfödd så grina hon hela nätterna, och när jag bad om att dom skulle ge henne lite extra ersättning, så ville dom inte det. "Gå bara och mata henne då". Grejjen var ju att det spelade ingen roll hur mycket jag matade henne, hon blev ändå inte mätt. Som tur var började en kompis till mej, som är barnmorska, sitt pass mot kvällen, så hon gick iväg med hon ett tag och lät oss vila och gav henne mat. Sen sov hon nästan hela natten!

2010-01-29 @ 08:28:55
URL: http://liiindur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0