Bil såld!

Jepp nu är den såld. Men lite komsikt var det ändå.
För det första så råkade jag bestämma visning med 2 stycken samtidigt. Men va fan BÅDA bröt på finska och var allment slow så inte märkte jag någon skillnad i luren. Men jag tänkte att "han" ringde många ggr...haha

De som kollade först var typ mekaniker och upptäckte något fel och konstigheter så de la ner affären. De andra som kollade var en zigenar-familj med en turk som följeslagare. Pappan i familjen visade stolt upp deras rishög som de kom i och sa "Kolla, jag köpte den nyss. TURBO-DISEL!! 300 kr, man kan köra med den 8 månader (!)" Också höjde han på ögonbrynen medans han nickade.
"Okej" sa jag och nickade tillbaka.

Han köpte bilen. Också frågade jag om de ville ha sommardäcken för i så fall måste de komma med mig och hämta dem från min källare. Nej tack sa han "Jag vill bara ha bilen".. hehe "okej?" sa jag och nickade.

"Så, då var det klart, ha en vackert helg" Sa han och de åkte. Då kom jag på att de fan inte tog varken nycklar eller pappren om bilen. Så jag la papprerna i bilen och nycklarna för de väl komma och hämta när de känner för det.. eller nå?

Jaha, ska jag sälja sommardäcken nu.. JOBBIGT!

Skönt att bli av med skiten i alla fall.



*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du MÅSTE se till att dom skriver över bilen på sig! Dom kan ju krocka med den eller vad som helst och då faller försäkringen på dig.

2010-05-14 @ 21:26:02
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Livan

Ja, men skrivit överlåtelse gjorde vi frst av allt. När jag sa att de glömde papprena så menade jag papprena om de tidigare besiktningarna och såna olika bil-papper...

Överlåtelse pappret är lagt på lådan.

2010-05-14 @ 22:10:53
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jaha, jag tänkte väl :) Då är ju allt i sin ordning.



Men hörredu.. jag tycker du ska berätta vad det var i din kaka! Var det någon som vann?

2010-05-15 @ 05:52:45
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Livan

Nej det var ingen mer än du som gissade. Så nu kan jag ju avslöja det.

I den muffinsen som jag la ut en bild på är det svarta vinbär. Och havreknäck med svartavinbärsmak och en gnutta kokos. MUMMS!

2010-05-15 @ 12:50:55
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0