Alternativa kåldolmar till detoxkor

Jag kommer inte skriva vad vi äter varje dag denna kort-detox. Jag tror inte att jag kommer idas det och vi kör ju inte lika stenhårt nu heller. Vi dricker kaffe, äter örtsalt och får äta en frukt om dagen.
Men nu måste jag berätta vad vi lagat idag bara för att det var så annorlunda.
Det blev linssoppa till lunch, inte så ovanligt när det gäller oss, vi hade kvar i kylen sen i förrgår så det var enkelt att bara värma upp.

Men middagen blev typ Vegetariska kåldolmar. Jätte goda! Men inte alls värda besväret. Eller är det bara för att vi är roockies som det känndes alldeles för komplicerat?!

Först koka hela det där kålhuvudet och ta bort de stora bladen ett efter ett.. och det tog typ 1.5 timme! Sen rullade vi ihop var sitt blad med kokta heta röda linser, lök, tomat och liite fetaost i. Efter det skulle de stekas i olja, och det kändes som att varje rulle tog 1000 år att bli klar. Resultatet blev faktsikt jätte gått, men på tok för komplicerat.

Vi gjorde 8 stycken och bestämde att resten av "bladen" gör vi som med tacos.. de duger väl!

Vi har kvar några rullar till i morgon så det känns ju kul i alla fall.
Perfekt lunch.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0