Barnmat

Jag har ju inte uppdaterat vad jag gjort för mat till ralfen.. Det har inte kännts så spännande. Det har varit olika grönsaker med pasta, ris eller potatis. Oftast med linser men ibland med olika bönor.

Nästa gång vi köper fisk ska jag göra med fisk i stället för linser. Det har inte blivit så mycket fisk till bebben i familjen.

Det har blivit många olika smothies också med havregrynsgröt i (och ibland ris). Jag har även börjat tillsätta morot. Det blir gott och lite billigare än när man endast använder krav-frukt. Dessutom blir det nyttigare :)

Annat man kan ha i sin fruktpuré är rismjöl, eller havremjölk eller annan gröt. Så att det mättar bättre. Det finns ju hur mycket som helst att göra.

Kul är det. Jag gör en blandning nu med bär och frukt. Det luktar ljuvligt här inne!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0