Sprida kärlek

Att sprida kärlek och godhet kan man göra på flera olika sätt. Och att göra det känns viktigt. Vi har alldeles för mycket ensamhet, stress och ilska i den här världen. Så att sprida kärlek och godhet känns ibland som en utmaning - trots att det inte borde vara det.

Själv brukar jag försöka tänka på att visa människor uppskattning, ge breöm, försöka visa att man kan se possitiva saker i allt, själv försöka vara öppen, givmild och förstående, försöka att inte dömma människor och känna mig tacksam över det jag har.. Bland annat.

Oftast så tycker jag att jag gör det bra.. men jag är inte mer än människa, och har även jag, mina svagare tillfällen.

Jag tror att fokuserar vi på vårt eget beteende så kan det ändra mycket i välrlden. Människor blir inspirerade och får energi och lust att göra liknande saker.

Den här videon har nog alla sett vid det här laget, men den tåls att visa igen. Den gör mig glad.



Sen är det en enorm enegiboost att uppleva att man inspirerar människor och bidrar till att människor blir glada.


*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Aldrig sett videon tidigare! Haha man blev glad av den ;)

2010-10-03 @ 21:39:41
URL: http://onmyroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0