Onödig fakta om mig

Fick ett uppdrag av Anna-sofia att skriva onödig information om mig själv. Så här kommer det.
(Det blev lite långt... jag vet. Men det går fort att läsa :) )

1. Jag har i hela mitt liv känt medkänsla med allt som lever på vår jord. Från Husdjur till skogen som precis blev skövlad åvanför vårt hus. Jag kunde känna hur skogen grät. För många låter det nog som trams, men för mig är det verklighet. Men bara för att jag kan känna med allt som växer så betyder det ju inte att jag har favoriter. En av mina absoluta favoriter är Giraffer. Jag ÄLSKAR Giraffer. Många vet det redan, men jag kan lika gärna säga det igen. Jag hade även mer än gärna även sett ett Lo-djur i verkligheten. Sen lider även jag av fobier och rädslor och en av mina rädslor är  sjögräs när jag badar. Det är så extremt obehagligt att känna hur sjögräset slingrar sig runt mina ben när jag simmar (får rysningar).

2. Jag nyser minst 4 ggr perr dag. Jag kan exempelvis nysa för att jag plötsligt känner att jag är hungrig eller  Ibalnd känna att jag mår illa, då kommer det två nysningar och illamåendet går över. Weird jag vet.


3. Jag försöker alltid se det positiva i allt. Och försöker även alltid tänka positivt (Bok tips: The secret) men jag lyckas inte alltid.

4. Jag har i hela mitt liv kunnat se "spöken", färger, bilder och fått information på olika sätt till mig. Jag har själv aldrig, som liten och ung, förstått vad det varit och hur jag ska handsaks med det och har blivit övertalad att det bara är fantasier, inbillning, drömmar, att jag sett i syne eller att "hus som är gamla knakar"...  Vilket i sin tur har gjort att jag under en period i mitt liv på riktigt har trott att jag är galen. Där ett tag så trodde jag till och med att det var jag som var anledningen till att endel hemska saker hände... eftersom jag hade fått informationen till mig innan det hade skett. Det var en hemsk period i mitt liv, men de senaste åren har jag lärt mig mycket om mig själv och om det som jag har erfarat vilket har gjort att jag växt som människa i mina egna ögon och lovat mig själv att inte kämpa emot längre. Men bara för att jag kan se, höra och få information så betyder det inte att jag får se och veta allt... långt ifrån.

5.
Mitt efernamn härstammar från att mina släktingar älskade havet och kvinnor. Där med havsgudinnan Ran (Ranweg).

6.
En av de sakerna som jag farsineras mest av är Moder jord. Styrkan, kraften och den absoluta naturliga närvaron i varje ögonblick gör mig förbluffad. Jag njuter av att se vad moderjord kan göra. Som exempelvis ett ordentligt åskväder. Jag litar fullt på att det finns en anledning till varför allt som sker mig, sker just mig osv. Jag litar på det vår Jord har gett oss att använda vilket gör att jag mestadels och i första hand försöker använda mig av ekologiska och naturliga produkter. Men inte alltid och inte med allt.
Jag fullkommligt älskar Rosenseriens produkter och har 14 st av deras artiklar.

7. Jag tycker att det är mycket mer romantiskt och vackert med  norrsken än t.ex solned- och upp-gångar eller stjärnklara himlavalv. Även opm jag älskar och njuter av det också så toppar Norrsken allt i mina ögon.

8. Jag älskar och blir inspirarad av människor som kämpar och når sina mål. Personligen så tror jag inte på ursäkter, utan jag tror att vill man nå sina mål så måste man kämpa över sina ursäkter.. Vi människor försöker alltid lura och övertala oss själva att vi inte behöver, orkar eller vill av olika anledningar, det gäller att lära sig ställa den rätta frågan.
Att se sina brister och svårigheter i vitögat bidrar till personligutveckling och dessutom förståelse för att andra människor har sina brister och svårigheter. Att se och tillåta sig att inte vara perfekt gör att man blir perfekt; Man blir öppen, givmild och ödmjuk därmed får man (tror jag) mer förståelse för både sig själv och för andra. Jag tror även att det är först då som man kan nå dit man egentliegn vill.

9. Jag älskar mig själv (jantelagen - vad är det?), jag tror full ut på att man måste älska sig själv för att kuna älska andra. Jag tror även att vi själva är den första vi måste se till för att kuna se till andra. Kultiration, ett av mina favorit band, sjunger bland annat i en av deras låtar "Tar du hand om dig själv, så tar du hand om alla andra" och DET tror jag är helt rätt. Men även jag har mina svåra stunder och mår ibland väldigt dåligt, hatar mig själv, känner mig sårad, gråter och är arg precis som alla andra.

10. Jag gillar att äta mat ur djuptallrik och med sked (förutom om det är sallad till maten förståss, då MÅSTE det vara kniv och gaffel).

11. Jag har högt IQ (139), Dyslexi och har hellre lite för mycket att göra än lite för lite.

Det var min fakta. Jag hade nog kunnat skriva hur mycket som helst, men jag tror inte att det är det som är meningen så jag slutar där. Hoppas inte att ni somnade medans ni läste :)

Nu vill jag ha onödig fakta från de här personerna:

Fanny
Johanna

(Jag kommer inte på vem mer som har blogg just nu, men skriv till mig om ni vill ta på er att skriva onödig info om er själva, så får  jag läsa sen :))

Godnatt alla. Hoppas ni får en underbar sömn.




Kommentarer
Postat av: Anna-Sofia

Wow! Nog var det mycket som kändes nytt! Spännande!

2010-10-15 @ 07:06:22
URL: http://kanslaochannasofia.blogg.se/
Postat av: Liv

Haha, ja det känns nästan som att jag kom ut ur garderoben.. det är bara ett fåtal människor som vet allt detta.. :D

2010-10-15 @ 10:12:25
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0