Visdomstandlös

För någon månad sedan så stod vi hemma i Emma och Magnus kök och snackade om visdomständer.
Då säger jag "Jag tror inte att jag har fått mina, hur många ska man ha"
Och Robin svara "28 inkl visdomständerna"

Jag räknar och konstaterar att jag har 28, "Då måste jag ju ha fått dem Jävligt tidigt, för jag minns det inte"

Jag gick omkring i några veckor och kände mig skit nöjd över att jag inte kommer få några fler tänder och därmed inte vara tvungen att dra dem. Tills en dag då jag sitter  och googlar och upptäcker, till min förskräckelse, att man ska ha 32 tänder inkl visdomständerna.

Jag har alltså inte fått   en    enda.

Jag och Robin sitter senare (för typ 2 veckor sen) och surrar om att jag är visdomstandlös och jag säger
"alla får ju inte visdomständerna, jag tror inte att jag kommer få dem. De får ju ändå inte plats där inne"
Varpå Roobin svarar "jaha, ja vi lär ju märka"

Givetvis, så har nu en av mina visdomständer börjat komma. Det ömmar och man känner en Bula längstbak på tandraden. Jag hoppas att den får plats.. annars blir det tåkigt för mig.

Det var någon som sa "man ska inte ropa hej innan man är över bäcken.. Det stämmer! :)


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0