Detox dag 1

Första dagen på vår detox har gått bra. Robin har dock abstinens efter socker men för mig är det lugnt.. än så länge.

Vi började dagen med frunch Robins ovana att äta sallad och att han inte gillar varken frön eller ägg gjode att hans tallrik ser väldigt fattig ut. (Han ogillar allt som är nyttigt typ)

Robins

Ruccola-Babyspenat-Gurka-Tomat- lite nötter

Min tallrik ser väl kanske lite mer matig ut

Ruccola-babyspenat-Gurka-Tomat-persilja-gräslök-ägg och frön & nötter

Vi dricker Te till. Pitta-balans te (ört-te)

_

Efter att vi varit och handlat Rotfrukter, grönsaker, ägg, fetaost, kryddor, nötter och frön på Willys för nästan 700 spänn så satte jag igång och laga mat.

Middan vad god, ganska het (hoppas nu inte Ralf mår dåligt av det) men saknade all tillstymmelse av salt. Jag vänjer mig väl. Det är ju tur att det faktiskt är gott i alla fall. Frågan är ju hur länge man står ut?

Squash, Aubergine, Morot, Palsternacka, Kålrot, Lök, Paprika, Champinjoner, Pörjolök, Tomat, Kålhuvud, Broccoli, Cashewnötter & toppat med lite feta-ost och kryddat med Garam masala, Ingefära, Gurkmeja, Chilli, Timjan, och hela vitlökar.

Det blev vatten till.

Nu sitter vi knaprar på en någon nöt och dricker Ört-te.
Robin Tyckte att vi kunde börja Detoxen i morgon i stället, men nu är det ju redan kväll så det är ju totalt onödigt. Jag försöker peppa han (och mig) genom att säga att "vi tar det dag för dag. Klarar vi inte hela tiden så so what? Varje dag är bra."
För så är det ju.

Vi har köpt nötter och frön som är osaltade och blandat ihop dem.

Min mamma har kört detoxen nu för andra gången i hennes liv och hon klarade 2.5 vecka. Dock har hon inte tagit bort salt helt (tror hon använda ört-salt)och druckit liiiite kaffe. Bra gjort mor!
Klarar jag så länge så är jag väldigt stolt :)

---

Jag vette tusan vad jag gör om Robin ger upp. Det var ju hans förslag att vi skulle göra detta för att han skulle få bort sitt nikotin- och socker-beroende.  Jag kommer ha väldigt svårt för att ha så här stränga regler om han sitter brevid mig och äter gräddsåser och trycker godis.

Åh.. ja.. vi får se vad som händer.

Än så länge så känns det i alla fall bra. (Förutom saltet)
När börjar det bli riktigt jobbigt? - Dag 3-4?


*

Kommentarer
Postat av: Fanny

Dag tre för mig. JAg blev helt lam.. kändes som att jag skulle dö. hahaha!

Men jag var nog inte i behov av en detox just då, bara en förändring ;P

2010-09-01 @ 22:28:14
URL: http://onmyroad.blogg.se/
Postat av: Livan

Ja jag kan tänka mig att det är dag tre som är värst så är det ju med alla beroenden.

2010-09-02 @ 15:11:32
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0