Uppdatering om Ralfen

Ralfen då. Hur går det för han?

Jo det går bra. Han går lite nu. Inte många steg men upp till 5 steg har han traskat.
Han klättrar även ur sin gåstol nu för tiden Utan att ramla. Helt sjukt!

Han brukar traska mellan sakerna här hemma. Runt Vardagsrummsbordet, från bordet till gåstolen, från gåstolen till tv-bänken, längs tv-bänken, tillbaka till gåstolen, tillbaka till bordet.. upp ner upp ner.. fram och tillbaka.. ja ni fattar.

Sen ibland kommer han krypandes under bordet för att klättra upp på en i soffan och då vet vi att nu har han bajsat.

haha!!


Han förstår nu även mycket mer.

Om robin frågar "vart är mamma" Då tittar han på mig. Och om jag frågar "Vart är pappa" Då tittar han på robin. Han förstår "mat" "Gröt" "vatten" och lite  sånna små-saker.

OCH han har sagt "Tutte" flera gånger när han får den. Eller hittar den.


Coolt.


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj så duktig han är! Men om han kan gå några steg nu då kan det ju inte vara långt borta att han traskar runt snart?? Fan vad coolt! Jag fattar inte att det kan gå så fort. Vad roligt det ska bli att ses!! Synd bara att jag är så trött, men det går nog över tills dess.. hehe

2010-09-22 @ 05:07:40
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Livan

Nej jag tror inte att det är långt borta. FÖr man ser på han att han vill gå utan stöd också. När han går med stöd så brukar ofta välja att bara använda en hand och gå med gåvagnen på sidan av sig.. typ.



Jag trodde inte heller att det gick så här fort, men tydligen. Det blir skummt om nästa unge är långsam.. då kommer jag och Robin känna oss helt lost. haha

2010-09-22 @ 07:35:56
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Ulrika H

Ja men vad underbart! Han är ju en kille för sig :)

2010-09-22 @ 23:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0