Detox Eftersnack och bilder

Det är lite läskigt att börja äta som Vanligt. För Vanligt känns inte längre som Vanligt. Det känns mest onyttigt och onödigt. Men jag antar att det kommer att komma tillbaka till mig. Jag hoppas dock att jag kommer hålla fast vid det här sättet att äta i alla fall några gånger i veckan.

Det är som att jag kan se klart. Jag förstår om ni tycker att det låter som att jag snackar skit, men det är faktiskt sant. Det känns som att mitt sinne är rent och klart och som att jag förstår allt.

Det är alltså så här det känns att vara helt giftfri. Det är Lovely!!

Så. Rekomenderar jag det här då?

JA, jag tycker typ att alla borde göra detta. Man får en helt ny syn på mat och sitt ätande. Man blir fräsch och ren i kroppen och det känns! Man får en helt ny förståelse över varför man gick upp i vikt eller kände sig trött/blokerad. Man förlorar inget på att att testa detta. Man vinner enbart. Det enda som är lite tråkigt är att det inte är en dans på rosor. Men och andra sidan så gör det en ännu stoltare när man klarat av det.

Början är värst, Sen blir det lättare. Men det går upp och ned under hela tiden, Ena sekunden så känns det super bra och man är inte sugen på någonting, och andra sekunden så är man sugen på allt. Men vill man så kan man och man kan säga Nej, jag behöver inte.

Det är lite som att meditera ibland. Man slår bort tankar som kommer och man lever i nuet.

Viktdelen:

Jag har gått ner 5 kilo Och tappat 7 cm runt midjan sen jag började med detoxen.
Jag gick upp 20.5 kilo när jag var gravid och mina vänner sa att det inte syntes att jag var nå större.. Förutom magen. En av mina vänner sa krasst "okej, då måste allt ha satt sig på magen" Jag uplevde det som att hon inte trodde på mig när jag sa hur myckt jag gått upp i vikt. Men jag vet inte. (Då tänkte jag bara.. men tack så jävla mycket, så här tjock har jag för fan aldrig varit förut !!!...- hormoner ni vet, man tänker många onda tankar)

Jag tappade 5 kilo i och med förlossningen.

Här är en bild på mig från precis en vecka efter förlossningen, precis utskrivna
(alltså 15.5 kilo tyngre än min normala vikt)

(Döm mig inte, jag mådde fortfarande jätte dåligt) 80.5 kilo

Jag mådde inget vidare när jag såg den här bilden.

Sen har jag gått ner 8 kilo efteråt.. sen från och med i sommras så har det stått mer eller mindre still.

Detta är nu efter Detoxen. Då jag gått ner ytterligare  5 kilo, alltså 13 kilo lättare. 2.5 kilo kvar till det jag vägde innan graviditeten.

67.5 kilo


Fy fan. Jag har kämpat jävligt hårt för att komma ner i vikt. Hela vårterminen har jag gått minst en mil om dagen ÄVEN när det varit 30 grader kallt. (det finns inga ursäkter!!) I sommras började jag även jogga lite smått, Jag har kört Yoga då och då, styrketränat, nu i höst har jag börjat jogga regelbundet, alltså varannan dag. Jag har gått på utrensningsbehandlingar och tillslut detoxat i en månad.

Där ett tag så trodde jag att jag aldrig skulle gå ner i vikt igen, men allt handlar om hur mycket man är redo att ge.
Många säger "jag har gjort allt" Men de har inte gjort allt, De har gjort allt de är villiga att göra.

Vissa går ner lättare och vissa går ner svårare. Jag går ner svårare, men När det handlar om hur mycket det är värt att gå ner i vikt, så är det värt allt för mig. Jag vill må bra, Vara frisk, stark och ha bra kondition och jag SKA lyckas. Så är det bara.

Jag börjar även kunna ha en del kläder som jag hade innan..

Nu fortsätter kampen mot vikten. Men utan detox. Och nu vet jag att det går.

Jag hoppas att ni fortsätter hejja på mig trots att jag inte detoxar nu mer.



*

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha Liv förlåt mig nu men faan vad fet du såg ut! Jag säger det med kärlek ;) Har ju inte sett dig sen hos B så jag kan ärligt säga att du såg inte ut så innan! Grattis till din vunna kamp, bra jobbat! Älskar folk som inser att dom själva är nyckeln till framgång och anledningen till ursäkter. Vi är vår största fiende själva om vi tillåter det!

Själv är jag nu i kampfas (jag är också gravid..yeay) och måste låta mig växa, jag måste låna ut min kropp, jag måste tillåta mig själv att inte träna högintensivt som jag är van vid utan byta ut träning mot motion (är för mig personligen vad penschisar håller på med, men det är bara för att min kropp är van annat. All motin är bra och alla har sin nivå dömer här ingen mer än mig själv) och kampen efteråt...hmm jaaa då ska jag flaschbacka tillbaka här och låta mig inspireras! Grymt bra kämpat Liv...Kram

2010-09-29 @ 12:11:45
Postat av: Johanna

Fyfan vad bra du är Liv! Så himla bra kämpat av dig. bara 2,5 kg kvar är riktigt, riktigt duktigt. Puss och lycka till med fortsättningen!

2010-09-29 @ 14:15:29
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Li

Jag är sååååå grymt impad! Blir faktiskt lite sugen på att testa detta själv, men hjälp, hur börjar man, vad kan/får man äta?



Kram!

2010-09-29 @ 16:04:45
URL: http://lipan.wordpress.com
Postat av: Liv

Karolina: Är det sant!! Men gud va roligt. GRATTIS!!!

Jag måste nog maila dig så vi får prata med.

Och ingen fara, jag tar inte illa upp, jag tycker själv inte att jag är fager på den där bilden. Det var jätte jobbigt att se faktiskt.



Johanna: Tack älskling! Jag ska fortsätta kämpa. För jag vill verkligen ner.



Li: Jag tror att jag har skrivit det i början. Rotfrukter, grönsaker, bär, nötter och frön, ägg och getost Du får även dricka örtte. Inget annat och inte salt. så det gäller att titta på alla innehållsförteckningar..

(vi åt även linser och liiite bönor eftersom jag ammar och Robin inte kan äta ägg)

2010-09-29 @ 16:44:58
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0