Dagis

Idag ska Ralf på dagis igen. Det går bra att skola in honom, han trivs och har jätte kul, det enda som han inte gillar är när vi ska hem. Då blir han rasande arg och skriker rätt ut och gör vredesuttryck med armarna.

Dagisfröken lyckades till och med få honom att vila igår och vi satsar på samma sak idag.
Jag är glad över att det går så bra, men det är ändå svårt att släppa taget. Skit-töntigt känns det, men samtidigt så är det ju helt främmande människor som jag överlämnar mitt barn till, och trots att de flesta dagisfröknar är bra så vet jag att det finns de som är sämre och som framför allt inte har samma synsätt som jag. Det finns vissa saker som man tycker att alla dagisfröknar borde vara tvugna att ha utbildning i, Men de ansvariga tycker väl inte att bran är värda det? Inom alla andra yrken så fortsätter man ju utbilda sig/gå kurser, för att bli uppdaterad i forskning och allt där till, så förhoppningsvis kommer nog :)

Nåja. Jag försöker att chilla och ha tilltro till att allt är för det bästa och hon som är huvudansvarig för Ralf verkar faktsikt jätte bra.

Så idag har jag raggat med mig Robin på Body pump. Det ska bli kul att visa honom vad jag håller på med om dagarna :)

Have fun!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad härligt att höra att han gillar dagis, är skönt att gå utan massa tårar och gråt, usch vad det svider i mamma hjärtat då!

Var är det han går? :)

2011-02-03 @ 08:56:08
URL: http://liiindur.blogg.se/
Postat av: Liv

Ja det kan jag förstå. Det kommer säkert komma en sån period dock, Fröken sa att alla får en sån period någon gång. Så det lär ju inte bli kul:(

Han går på åran nu (Edefors) Men vi står i kö till Hälsoplaneten, så han kanske byter sen när han ändå ska byta avdelning. Han går ju bara max ett år på denna avdelningen. Jag är ju så kinkig med vissa saker. ;)

2011-02-03 @ 14:08:06
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0