Klagarsång

Asså nu ska jag ta tillfället i akt och klaga av mig riktigt ordentligt och sen ska jag ta mig själv i kragen och göra något vettigt av tiden då jag ändå måste hålla mig inomhus. Jag får tänka positivt -Det är ju ändå minus 24 ute.

Här kommer årets första klagarvisa:

Fy tusan va less jag är på den här Vintersvinkräket som drabbat vår familj och då framförallt vår yngsta gängmedlem, Ralfen. Jag vill bara ut ur den här lägenheten, gå en fet promenad, storshoppa på stan, ta en fika på ett kaffe med en stor Latte och en gigantisk kladdkaka. Efter det vill jag åka och träna på Impuls, jag vill dricka öl med kompisar och jag vill ha ork till att spela tv-spel, läsa en bok eller åtminstånde göra något vettigt över huvudtaget. Min kropp längtar efter att få röra på sig, ryggontet börjar bli ett faktum, och mina ögon trånar efter att se människor  i rörelse, Mina öron längtar efter ljud och min hud vill åter igen känna vinden smeka TROTS 24 minusgrader!

Ralfen är nog lika less han. Han har i princip skrikit hela förmiddagen, han har svårt att sova, kan inte äta nästan något och är allment krasslig. För oturligt nog har han både vinterkräksjukan OCH förkylning. Hur skönt är det att ha diarré flera dagar i rad? Inte skönt tror jag.
Han leker i alla fall lite, men man märker på honom att han är extra känslig och mammig.

Men han får springa omkring här hemma med sin pyamas och riva i allt när han känner för det, när han inte känner för det får han chilla. Varvat med att jag kommer med nappflaskan så han får dricka lite mellan varven. Vi tar dagen som den kommer och hoppas att detta är sista diarrén-dagen så han inte smittar i helgen då han fyller 1 år.

Dessutom så tycker jag att min lilla tunnis till kille har gått ner tillräckligt i vikt nu. För eftersom han började gå så tidigt (7 månader) så har han sprungit bort allt bebisknubb, så han har aldrig varit särskillt knubbig, och nu är han, som ni förstår, ännu smalare :( Jag vill bara sätta igång och göda han igen.

--

Nu när jag fått ut mina negativa tankar och mina tankar om längtan som ändå inte går att uppfylla idag så ska jag ta tillfället i akt och göra något som behöver göras. Jag vet inte vad bara. Men det kommer nog. Kanske plugga lite anatomi från min nya bok "Atlas of human anatomy", eller börja rensa den där byrån som aldrig blir rensad, eller sy något, eller laga storkok åt Ralf.. ? jag får se..

ibland är det bra att få klaga av sig för Nu är jag glad igen :)



Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Hoppas verkligen att det går över snart för er!!! Skickar friska styrkekramar!!

2011-01-05 @ 14:01:57
Postat av: Liv

Tack så mycket Cecilia :)

2011-01-05 @ 14:46:32
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0