Det är bra att veta hur gammal man är

Eller är det det? Spelar det någon större roll?

Egentligen spelar det väl ingen större roll, men vid vissa tillfällen kan det vara bra att veta. Sen om någon frågar så känner man sig ju lite dum om man inte vet hur gammal man är.

I går på kursen:

Kvinna: Hur gammal är du?
Jag: Jaa, hur gammal är jag *tänker febrilt*
Kvinna: Ja, jag vet inte, men jag kan gissa på att du är född kanske 87?
Jag: eh, öh, nä.. Jag måste nog vara 28, jag fyller 28 nu i juli. Eller?.. vänta nu, jag är född 84..
Kvinna: Jaha, men då måste du  ju vara 27 i år?
Jag: hehe, ja men det kan nog stämma, jo men det stämmer nog.



Snacka om att jag kände mig trög.


Kommentarer
Postat av: Ulrika H

Ha ha!! Du är inte ensam, jag har ifrågasatt och undrat i flera år, skitkonstigt..! Man BORDE verkligen veta vilket år man är inne på..

2011-06-17 @ 22:30:38
Postat av: Liv

Ja, visst är det så. Mycket märkligt. Verkligen Mycket märkligt!

2011-06-18 @ 00:14:16
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0