Surr i nattmössan

Fan också, jag har pluggat alldeles för länge i kväll. Nu är det totalt omöjligt att somna. Allt snurrar i mitt huvud fram och tillbaka. Plugg, jobb, kurs, träning, vad som skulle behöva göras här hemma SNARAST, matsedel, människokroppen...

Jag är ju en sån där virrpanna som behöver struktur och ordning för att må bra. Jag pallar inte av att ha rörigt runt omkring mig och får super lätt ångest när jag känner att det är lite för oordnat. Jag får stora behov av att föra listor. Listor på allt. Vad jag ska göra under morgondagen, top 10 vad som måste göras under veckan i hemmet, hur mycket och varierat jag ska träna under veckan, i vilken ordning jag ska rensa lägenheten från skrot... ja, jag kan hålla på hur länge som helst. Vette tusan hur många listor jag har på datorn, som jag påbörjat någon gång i mitt liv för hundra år sedan. De är så otroligt bra med listor. Då ser man klart och tydlig vad som behöver göras, vad som känns bra, fel, dåligt, hur man vill ha det.
Vad är värt att prioritera?
Det är så lätt att skjuta saker åt sidan bara för att man inte orkar ta tag i saker just nu. Och sen mår man dåligt över hur man har det.

Det här med saker är så galet överskattat. "den kan vara bra att ha" NÄÄÄÄJ! den kan inte vara bra att ha om du inte vill använda den NU och typ aldrig har använt den, Släng den!

Just nu känner jag att det är liiiiite för oordnat här hemma. Jag känner att jag gärna hade städat upp lite någonstans innan jag går och lägger mig igen, då hade jag kunnat somna på en gång. Men det är ju det där när man har barn, då kan man ju inte göra som man gjorde förr i tiden då man kunde få för sig att börja storstäda mitt i natten. Nu måste jag ju sova på natten för att kunna kliva upp. Då kan man inte storstäda, rensa eller möblera om. Eller är det bara för att jag är övertrött jag får behov av att rensa?

Sen kan jag tycka att det är lite störande att fåglarna har vaknat redan. I min värd är det inte morgon än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0