Från datarum till barnrum

Har idag haft min första lediga dag på 2 veckor. Underbart. Fy tusan vad jag har hunnit med att göra saker. Kanske lite för att internet har varit nere också.
Först städade vi hela lägenheten som inte var i det finaste skicket. Sen kom mormor och morfar på lunch. Sen har jag rensat och städat i förådet som är i lägenheten och nu håller jag på att förbereda förvandlingen på datarum till barnrum. Sa jag att det kommer att ta ett tag?

Sängen är i alla fall på plats i barnrummet. Sen är det tremiljoner saker som ska ner i förådet i källaren, saker som ska upp från förådet i källaren, pärmar och sånt som ska organiseras om, saker som ska köras till rödakorset och sist men inte minst ska vi försöka få bort garderoberna som är där inne. Det skulle helt enkelt bli så mycket bättre. Men vi får se om vi lyckas organisera om så mycket. Jag jobbar på det.

Tapeterna har kommit nu i alla fall. Så om vi hinner få ner alla saker i förrådet så kanske vi börjar tapetsera i veckan. Helgen är nämligen ganska fullbokad med jobb och släktträff. Önska oss lycka till :)

Robin är som vanligt på match hela kvällen så jag har gott om tid att fixa och dona... och äta pomelo.


Kommentarer
Postat av: Fanny

En eller några fler av vadå? I do not follow :P

2011-10-22 @ 19:10:24
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liv

Öl, vad annars ;)

2011-10-22 @ 19:30:44
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Okej.. tänkte det, men skrev aldrig att jag bara skulle ta en öl :) hehe

2011-10-22 @ 19:59:30
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liv

Hehe, ja det beror väl på hur man läser det :) "man har alltid råd med EN öl" ;P

Men fatta mig inte fel, du får dricka hur många öl du vill för mig, och du får mer än gärna dricka för mig också och skicka över lite fylle-känsla via telepati :)

2011-10-23 @ 19:44:54
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0