Tvättstuge-tanterna är ett speciellt folk

Idag har det varit håll-igång i tvättstugan. Vi hade så extremt mycket tvätt så jag ha tvättat sen klockn 13.30 och nu (precis hemmkommen från träningen) ska jag ner och hämta det sista. Gissa hur många tanter som har haffat mig och börjat skvallra om hela kvarteret?

Nu är vi inte så ofta i tvättstugan, som ni förstår, så det blir lite av en chock varje gång. Och tillslut vet man inte riktigt vad man ska säga längre. "Mmm.. jaa... mm.. jo jag förstår.. jaha.. okej.. mm.. ja.."
Lite trgiskt är det ju att tanterna inte har något roligare att sysselsätta sig med. Jag hoppas jag kommer ha det när jag blir stor gammal.
Jag kommer inte palla av att ha ett sånt där bittert liv. Varken nu eller om 50 år.

Är man bitter saknar man helt enkelt det där som gör att man kan och vill leva i nuet och i harmoni med livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0