Det smärtar när "knoppar" brister

Jag trodde liksom att jag hade gjort bort det där med att få bristningar på magen förra gången jag var gravid. Men tyvärr var det nog mer en önsketanke än ett faktum. Min kära mage tycks bara bli mer och mer randig och det stör mig lite. Dessutom ska det hålla på att brista i nästan 5 veckor till, då hinner det bli mycket.
Ju mer brisstningar man får desto mer omöjligt blir det att få tillbaka formen igen. När bebisen är ute från magen så har jag bara kvar en hel del skrynklig hud som inte fylls upp. Det innebär att ju mer jag får tillbaka min "vanliga" form ju mer börjar det hänga. Jag vet ju inte hur det är än att ha det så, men jag hoppas i alla fall att man slipper skavsår på magen för att man går med tajta jeans. Det är en tråkig tanke. Om någon har erfarenhet så får ni gärna berätta för mig.


Men samtidigt försöker jag tänka på det vackra. Jag har liksom fått spår av när de små liven "bodde" i mig. Det är ändå en vacker tanke. Äkta kärlek liksom.


Kommentarer
Postat av: Ulrika H

Ja oj oj, jag fick nya bristningar ändå in i tredje graviditeten. Magen, brösten, låren och t.o.m ryggen :( Största problemet är väl att jag blev snittad i första och därför fått en "kant" i bikinilinjen. Men du som är fin och vältränad borde inte få några större besvär efteråt! Och när man solar syns de mindre :)

2012-02-14 @ 15:48:46
Postat av: Johanna

Jag har erfarenhet och jag måste säga att de inte stör mig mycket alls. Precis efter graviditeten kändes det inte kul alls, men de har bleknat massor. Och desto mer jag går ner i vikt, desto mindre syns de. Så jag tycker inte alls att du ska oroa dig, det går ändå inte att göra nått åt ;)



Kram!

2012-02-14 @ 15:53:49
Postat av: Liv

Ulrika: Okej, ryggen har jag inte fått på än, har inte ens tänkt att man kan få där.. men man vet ju aldrig.. det kanske hinns med det med ;)



Johanna: Nej, jag oroar mig egentligen inte. Det är ju som det är. Jag fick en hel del förra gången också (över hela kroppen)och jag kan väl inte säga att det har stört mig så mycket heller.. men man har ju sett en del människor som har jätte mycket lös hud och då undrar man ju (när man börjar förstå att det kan hända en själv) om det är jobbigt, om man kan få skavsår osv. Slipper jag sånt så kommer jag nog vänja mig vid de vita små ränderna igen :)

2012-02-14 @ 18:49:22
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Liv

Sen är det ju så sjukt otrevligt att man känner exakt vart bristningen kommer. Det gör ju ont och är en riktigt obehaglig känsla!

2012-02-14 @ 19:11:07
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0