Syskonvagnsträsket

Men alltså, detta med att köpa syskonvagn. Det är ju en djungel!!! Alla vagnar verkar ha sina för- och nackdelar. Det finns liksom ingen som känns helt självklar. Och vad är det egentligen värt att lägga på en syskonvagn? Vad får man tillbaka sen när man säljer den? Hur ofta kommer vi använda den? och vilka egenskaper väger tyngst för just oss?
- Att den är smal
- att barnen blir jämlika i vagnen (ingen blir undanskuffad)
- att den är smidig att resa med
- lätt att vika ihop
- att bebisen kan ligga mot mig medan R kan välja om han vill sitta mot mig eller från mig
- att den inte är för dyr
- att den får plats i trappen (vi bor ju för F i lägenhet)
- Smidig att köra på både bart och i snö

Jag tror att jag har bestämmt mig för vad jag tycker är mest värt. Men Robin verkar rösta på "rolls-roycen" vi nyss provade. Jätte fin och smidig och bra.. men är den värd pengarna för just oss? Har just vi användning av det den erbjuder? - NJAE
Jag tror att nackdelarna med den väger tyngre faktiskt.

Ska vi vara "säkra" på att få vagnen innan vi får bebisen så bör vi beställa vagnen inom en vecka. Och då räknar jag med att bebisen kommer i tid och inte för tidigt. Så nu är det bara att tygla beslutsångesten och bestämma sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0