Det där med att ändra mönster och rutiner

Natten till idag sov Ralf för första gången i sitt rum i sin nya säng. Vi förväntade oss inte alls att det skulle gå särskillt bra, men till vår förvåning så sov han hela natten utan avbrott och vaknade 6.30 !!

Sovmorgon till föräldrarna som själva inte hade så lätt för att sova.

Det är svårt att vänja om sig från någonting man "alltid" gjort. Jag blev lätt autistisk i går kväll när vi skulle somna. Bara att sova med öppen sovrummsdörr var ångestladdat för mig. Men å andra sidan kunde jag inte tänka mig att stänga dörren då Ralf befann sig i ett annat rum. Klockan 3.00 kollade jag på klockan sista gången, sen somnade jag väl kring 3.30 eller så.
Jag ska nog vänja mig.

Vi får se hur resten av nätterna går för Ralf. Just nu är han väldigt vaken och har svårt att somna om så Robin är där inne och försöker söva om honom. Vi får se hur det går, i värsta fall får jag hela vår stora säng för mig själv :)

Godnatt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0