Söndagschampagne!

Fredagsmys? - nää. Lördagsgodis? - nää. Söndagschampagne? - JA!

Igår myste vi till det ordentligt med söndagschampagne (läs mousserat, det låter bara lite bättre att säga söndagschampagne än söndagsmousserat) med tillhörande fruktsallad.

Mousserat vin passar ju bara så bra med frukt! Mmmm...



Hemligheten för att få till en riktigt bra fruktsallad är att blanda frukt och bär. En fruktsallad med bär i blir så himla mycket mustigare! (Det har jag lärt mig av min fantastiska moster, hon var fruktsalladernas mästare!)

Gårdagens fruktsallad innehöll ananas, banan, äpple, hallon och blåbär. Jag gillar även att ha apelsin, vindruvor och mango i, men eftersom vi bara var två stycken så försökte vi att inte göra så mycket. Det blev ändå över massor till idag. En ananas är ju som ganska stor. Svartavinbär, jordgubbar, åkerbär, hjortron, björnbär... det finns många bär som passar alldeles utmärkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0