Mer gravid-förlossningssnack

Läs inte om du är känslig!

Allt med graviditet och förlossningar är ju så extremt trevligt. Varför jag var tvungen att åka in på förlossningen idag var för att jag började blöda. Två ganska stora blödningar. Men då när jag kommit in i ett rum där de ska kolla så allt är i sin ordning och lite sånna prylar så säger barnmorskan: "Har du binda på dig nu då eller" Vilket jag givetvis hade, man vill ju inte böda ner hela bilen! och så fortsätter hon "Kan du dra ner så jag får se hur det ser ut"... Eftersom jag glömt bort hur allt funkar så blir jag generad och lite chockad "Asså.. ja.. nu eller vadå?.. " Då säger hon "Ja, dra ner bara så jag får se, här på förlossningen behöver du inte vara blyg, du vet vi vill se allt, vi är såna".

Man känner sig ganska naken i den situationen. Men hon var bra. Stabil och enkel.. inga krussiduller. Det gillas.

Givetvis så satte det igång med en massa förvärkar efter blödningarna för att sedan lugnas ner. Sen gick proppen igen under dagen, lite mer blod, lite mer förvärkar...
Jag hoppas jag får sova i natt. För vad som än händer och när än barnet bestämmer isg för att komma så vill jag vara utvilad till förlossningen. Det är nog jobbigt som det är att föda barn.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Hoppas bebisen kommer idag det verkar har varit en utdragen upplevelse, jag vet inte hur du hade det med Ralf. Och att du fått sova gott i natt så klart

2012-03-25 @ 07:49:27
Postat av: Liv

Tack så mycket Ellen. Jo den här graviditeten har varit ett helvete. Usch. Med Ralf var allt mycket lättare.

Fick sova sådär i natt. 3.5 timme. Men det verkar ju ändå inte komma någon bebis. Jag ska nog bara lida av värkar idag.

2012-03-25 @ 13:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0